Του Κων. Πουντζουκίδη

Η απώλεια βάρους είναι μία πολύ σημαντική υπόθεση . Στην προσπάθειά να απαλλαχθούμε από το βάρος, επιλέγουμε τεχνικές και τρόπους που υπόσχονται γρηγορότερα αποτελέσματα. Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι η γυμναστική ή η άσκηση, ατομική ή ομαδική.

Ένα από τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να έχουμε υπόψιν για την επίτευξη του στόχου ,εκτός από την κοπιαστική άσκηση, είναι η πλήρης καταγραφή των σωματομετρικών στοιχείων, δηλαδή η λιπομέτρηση.

Γιατί;

Η απάντηση είναι απλή. Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει ότι η γυμναστική που κάνετε δεν σας αποζημιώνει.

Εδώ έρχεται η λιπομέτρηση να δώσει καίρια λύση στο πρόβλημα αυτό, αφού παράλληλα με την ασκηση,θα σας προσφέρει μέσω των αποτελεσμάτων της ,και την κατάλληλη διατροφή θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχημένη, και αποτελεσματική απαλλαγή από το βάρος και το λίπος, που έχει χαλάσει το σώμα σας.

Τα επιθυμητά όρια λίπους είναι 13-20% στους άντρες και 23-30% στις γυναίκες. Με βάση αυτά, η λιπομέτρηση από ένα γυμναστήριο, μπορεί να σας δώσει όλες τις απαντήσεις που ψάχνετε ως προς την πιο κερδοφόρα μέθοδο που θα ακολουθήσετε.

 

Γιατί πρέπει παράλληλα με την απώλεια βάρους να χάνετε και λίπος;

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο σωματότυπο σας, οι ειδικοί (γυμναστές) θα σας καθοδηγήσουν στην σωστή άσκηση και διατροφή. Ο συνδυασμός αυτός, μπορεί να σας προσφέρει όχι μόνο απώλεια υγρών του μυϊκού ιστού, αλλά και καύση λίπους, και ο μεταβολισμός σας να «ξεμπλοκάρει».

 

Πως θα ξέρετε ότι γυμνάζεστε, καίγοντας λίπος;

Ο οργανισμός πρωτα διοχετεύει ενέργεια, καίγοντας τους υδατάνθρακες και μετά τον λιπώδη ιστό. Η άσκηση μέτριας έντασης (π.χ. αερόβια) αυξάνει την συνολική ενέργεια που καταναλώνεται από τις λιποαποθήκες. Συνεπώς τέτοιου είδους ασκήσεις (διατάσεις, αλτήρες, τζόκινγκ, διάδρομος σε χαλαρή ένταση) δίνουν ικανοποιητικά αποτελέσματα.

 

* Στις 29 Οκτωβρίου, την ημέρα που θα πραγματοποιηθούν οι ιατρικές εξετάσεις του ΑΘΛΟΥ, θα πραγματοποιηθεί και λιπομέτρηση και θα δωθούν συμβουλές διατροφής στους αθητέςαπό τον σύμβουλο διατροφής Θεμιστοκλή Παπαγγελή.

Του Γιώργου Πελίδη*

Η βελτίωση της απόδοσης ενός αθλητή είναι αποτέλεσμα της συστηματικής προπόνησης, του συνδυασμού επιβάρυνσης -ανάληψης.

Η υπερβολική επιβάρυνση οδηγεί σε κόπωση. Η κόπωση προκαλεί διαταραχή της ισορροπία επιβάρυνση-ανάληψη, για αυτό χρειάζονται μεγαλύτεροι περίοδοι αποκατάστασης του οργανισμού ανάμεσα στις επιβαρύνσεις.

Όταν το προπονητικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται, είναι λανθασμένο σε συνδυασμό με την έντονη και παρατεταμένη αθλητική δραστηριότητα και τον αντιαθλητικό τρόπο ζωής αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες πρόκλησης υπερφόρτωσης.

Η μείωση της απόδοσης και οι διαταραχές του ύπνου μαζί με την ανεξήγητη κόπωση είναι χαρακτηριστικά συμπτώματα της κατάστασης που ονομάζεται σύνδρομο υπερπροπόνησης.

Αθλητές που επιδιώκουν την τελειότητα ,ευαίσθητοι ,πεισματάρηδες απαιτητικοί έχουν μεγαλύτερη προδιάθεση να εμφανίσουν το σύνδρομο αυτό.

 

Έχουν περιγραφή ορισμένες μορφές υπερπροπόνησης:

ΥΠΕΡΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ, όταν η επιβάρυνση της προπόνησης για μικρό χρονικό διάστημα είναι μεγάλη και υπάρχει μείωση της απόδοσης.

ΟΞΕΙΑ ΥΠΕΡΠΡΟΠΟΝΗΣΗ, εάν η επιβάρυνση της προπόνησης διαρκεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, τότε και η μείωση της απόδοσης θα διαρκεί για περισσότερο χρόνο.

ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΕΡΠΡΟΠΟΝΗΣΗ, εμφανίζεται όταν ο αθλητής συνεχίζει να προπονείται παρά τα συμπτώματα πιστεύοντας ότι είναι απροπόνητος.

 

*Πτυχιούχος: Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Τμήμα: Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού-ΤΕΦΑΑ

Ειδικότητα: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Προπονητής: UEFA C' Αναπτυξιακών ηλικιών

Προπονητής: UEFA B'  Nέας σχολής 2015

Η πιο μεγάλη ημέρα της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας

Του Παύλου-Σωκράτη Παυλίδη

Και αν κάποιοι αμφισβήτησαν το ΟΧΙ και μας έθεσαν το ανήθικο και ανέντιμο δίλημα ότι εκείνο το ΟΧΙ το είπε ο λαός, σε τίποτα δεν μειώνει το ανάστημα των πολιτικών της εποχής, γιατί εκείνος ο λαός που επανέλαβε σύσσωμος (εκτός του ΚΚΕ), το ΟΧΙ του Μεταξά, ήταν δικό τους δημιούργημα.

Ο Μεταξάς και ο Βασιλεύς Γεώργιος Β’ κατά τις πρώτες νίκες του Ελληνικού Στρατού, με ανοιχτό αυτοκίνητο διέσχιζαν τους κεντρικούς δρόμους των Αθηνών και εκείνος ο λαός, μικροί και μεγάλοι, κατέκλυζαν τα πεζοδρόμια και τις ταράτσες με ζητωκραυγές.

Για τούτο, το έπος του 1940, μας έλεγαν τότε οι Μεγάλοι ότι θα μας ανταμείψουν σαν έρθει η ώρα του απολογισμού.

Πέρασαν 65 χρόνια από τότε που ξέσπασε ο Ελληνο-ιταλικός πόλεμος στα Αλβανικά βουνά, κι εμείς σαν Ελληνες τους πολεμήσαμε αντρίκια. Εξι μήνες κράτησε ο πόλεμος στ’ Αλβανικά βουνά. Τους πολεμήσαμε μια χούφτα ενωμένοι Ελληνες, κι αυτοί τραβούσαν τα μαλλιά τους. Χύσαμε ποτάμι αίμα για τη λευτεριά και λευτεριά μας έταξαν και λευτεριά δεν είδαμε. Οι μεγάλες, σκοτεινές δυνάμεις, μας κακομεταχειρίζονται όπως θέλουν, σήκω-κάτσε και μας έχουν πάντα σκλάβους. Μας τάζουν μπουκιά και ψωμί δεν έχει. Μας έταξαν όλοι οι ΤΡΑΝΟΙ οι Ευρωπαίοι κουλούρι στο παιδί και το παιδί περιμένει. Και όλα αυτά γίνονται προσποίηση στ’ όνομα μιας ψεύτικης λευτεριάς.

Τα ωραία λόγια είναι εύκολα, σημασία όμως έχουν μονάχα οι πράξεις. Το Κυπριακό, το Αιγαίο με την υφαλοκρηπίδα, τα Σκόπια, κλπ. Ολα τα κράτη κάναμε δημοψήφισμα για το Ευρωσύνταγμα, κανένα Ελληνα στην πατρίδα μου δεν ρώταγαν, μας θανατώνουν. Κυνηγούν τους τρομοκράτες. Ποιός τους δημιουργεί; Αναστατώνουν το λαό. Για τούτο το έπος του 1940 μας έλεγαν τότε ότι θα μας ανταμείψουν σαν έρθει η ώρα του απολογισμού.

Είπαν:

ΝΤΕ ΓΚΩΛ: Ο αγώνας της Ελλάδος και τα κατορθώματά της, δημιουργούν γι’ αυτήν δικαιώματα αναμφισβήτητα.

ΡΟΥΣΒΕΛΤ: Ας μείνει ήσυχη η Ελλάδα, θα πάρει όσα της ανήκουν, θα αποκτήσει τα εδάφη της στο ακέραιο και θα ζήσει περήφανη και ηρωική μέσα στους νικητές. Ποτέ δεν θα λησμονήσουμε τις αδικίες που διεπράχθησαν σε βάρος της Ελλάδος, όταν έρθει η ώρα της κρίσεως.

ΣΤΑΛΙΝ: Ελληνες, σας ευγνωμονούμε για τις θυσίες σας, κερδίσαμε τον απαιτούμενο χρόνο για να προετοιμάσουμε την άμυνά μας. Πλησιάζει ο καιρός που μαζί με τους Αγγλους θα σας πληρώσουμε για τη θυσία, μια Ελλάδα που θα κυριαρχεί στη Μεσόγειο. (Μας πλήρωσαν με τον Συμμοριτοπόλεμο).

ΤΣΩΡΤΣΙΛ: Την ηρωική Ελλάδα πρέπει να την ανταμείψουμε γενναία. (Μας αντάμειψαν με τη διχοτόμηση της Κύπρου).

ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β’: Είπε στο κοινοβούλιο: “Η Μακεδονία και τα μάτια σας” (1945).

ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β’: Πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς και αρχιστράτηγος Αλέξανδρος Παπάγος, προετοίμασαν ένα λαό να πορευθεί με το χαμόγελο στα χείλη, προς την ΔΟΞΑΝ.

Ο ΠΡΩΤΟΣ γύρος ήταν μακρύς και φρικτός, άθλιος. Κράτησε σε όλη την περίοδο της εχθρικής Κατοχής (1941-1944) και έφερε περισσότερες απώλειες σε υλικά και ανθρώπινες υπάρξεις, από οσα έφεραν οι τρεις αυτοί εχθροί, Ιταλοί, Γερμανοί και Βούλγαροι.

Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ γύρος ήταν σύντομος, κράτησε από το Δεκέμβριο του 1944 έως το Φεβρουάριο 1945, αλλά ήταν πιο βάρβαρος του προηγούμενου.

Ο ΤΡΙΤΟΣ ήταν σκοτάδι μακρινό, χωρίς φως, που κράτησε από το Μάρτιο του 1946 έως τον Αύγουστο του 1949, όπου υπηρετούσα εις τον Εθνικό Ελληνικό Στρατό. Οργανώθηκε, πήρε όπλα, άδειασε τα ελληνικά καταστήματα, τα μετέφερε στην κοντινή Σερβία, τα Σκόπια, το Μπούλκες, για να έχουν να τρώνε.

Εκανε επίθεση κατά των Ελλήνων, το παιδομάζωμα και έτσι εμείναμε φτωχοί-φτωχότεροι. Μέσα στην κατοχή το ΕΑΜ, ΚΚΕ, σκότωναν πάντα μη κομμουνιστή.

Η Ελλάδα όμως το 1940 και 1941 αγωνίστηκε με το αίμα των παιδιών της κατά του φασισμού και ναζισμού, το 1944 και 1946-1949 κατά της εισβολής του Κομμουνισμού.

Για λογαριασμό της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ αγωνίστηκαν οι Ελληνες και είναι έτοιμοι να αγωνιστούν και πάλι στα επόμενα χρόνια κατά της εισβολής του “Σκοτεινού πνεύματος αναγγενήσεως του Νεοκομμουνισμού”, που υπονομεύει βάναυσα την ειρήνη της περιοχής.

*Από το βιβλίο του “Και διηγώντας τα να κλαις”

 

Τα τρία βιβλία του Παύλου-Σωκράτη Παυλίδη “Μάρτυς μου το Μπέλλες”, “Το λεκανοπέδιο των Μουριών” και “Διηγώντας τα να κλαις, οι αναγνώστες μπορούν να τα βρουν στην Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη του δήμου Κιλκίς.

Ο Κιλκισιώτης κορυφαίος ποιητής της Βουλγαρίας

Μέρος 2ο. Αποσπάσματα του έργου του

Επιμέλεια-παρουσίαση: Χρήστος Γκόλιαρης

Α! ΠΟΙΗΣΗ

NEOΛΑΙΑ (Юноша)*

 

Δεν ξέρω γιατί γεννήθηκα σ’ αυτόν τον κόσμο,

δε ρωτώ γιατί θα πεθάνω.

Ήρθα εδώ γοητευμένος από την όμορφη μέρα

και το πολύχρωμο της αυγής του Μάη.

 

Χαιρέτησα την άνοιξη, χαιρέτησα τη νεολαία

κι εκστατικός άνοιξα τα μάτια,

για ν’ ανακαλύψω τη ζωή μου στη λεωφόρο των λουλουδιών

πάνω σ’ ένα άρμα της φεγγαροαχτίδας.

 

Αλλά όχι, η άνοιξη δεν ήχησε ύμνους,

δε μ’ έρανε με άνθη μηλιάς.

Αντίθετα, οδηγώντας με στα βάθη της σε μαύρο σκοτάδι

μου πέρασε χειροπέδες ένας ξένος κακοποιός.

 

Τότε μέσα σε σύννεφα δαιμονικής απληστίας

είδα μια μαύρη σκιά ν’ ανιχνεύει.

Ένας χρυσό-θωρακισμένος γίγαντας στυλώθηκε αιμοβόρος

σε μια θάλασσα από αίμα και δάκρυα.

 

Στο σκοτάδι είδα να βασανίζονται άτομα

κι ένα διεφθαρμένο πλάσμα να κλαίει σαν σε όνειρο.

Σκληρή απειλή, θυμωμένη για τις καρδιές

διαπλέκοντας τους δεσμώτες με τις αλυσίδες.

 

Αντιλήφθηκα τ’ αδέλφια μου στη σκλαβιά

να καταπιέζονται από ένα χρυσό μοσχάρι.

Είδα το ανθρώπινο πνεύμα να διασύρεται αλυσοδεμένο

κάτω από ένα ακάνθινο στεφάνι.

 

Και όρθιoς στο σκοτάδι αυτής της γης,

πεινασμένος, καμένος, απευθύνω μια έκκληση.

Αχ, λάμψεις, πυρκαγιές που καίτε σ’ αυτό το παγωμένο σκοτάδι

 Και σκοτεινές  λέξεις σκληρές σα σίδηρο.

 

Ας κάψουμε τη γη για να μη θριαμβεύσει ο ξένος,

βροντή από χτυπήματα για να την καταστρέψουμε.

Οδοφράγματα να στήσουμε οι σκλάβοι, φωτιά στον κόσμο!

Ο τυφώνας να γίνει τυφώνας των ψυχών! ...

 

Και τότε η αγάπη στα πλήθη θα φωλιάσει

κι οι ακτίνες της θα είναι μια νέα αυγή.

Χωρίς να ρωτήσω θα ξέρω γιατί ήλθα σ’ αυτόν τον κόσμο,

θα ξέρω γιατί θα πρέπει να πεθάνω!

 

 *Το ποίημα αυτό δημοσιεύτηκε στην «Εργατική εφημερίδα» της Σόφιας, στις 2 Σεπτεμβρίου 1922 και περιλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή «Για να είναι μια μέρα».

Είναι ένα λυρικό ποίημα, χαρακτηριστικό της μετασυμβολικής του σκέψης. Ο άνθρωπος στην ποίηση του Σμύρνενσκι δεν είναι απλά ένα παθητικό θύμα της ζωής. Συνειδητοποιεί το πεπρωμένο του και πιστεύει ότι είναι δυνατόν να δημιουργήσει ένα νέο δίκαιο κόσμο. Οι δύο πρώτες στροφές παρουσιάζουν τη συνάντηση του νέου ανθρώπου με τη ζωή που είναι όμορφη, ρομαντική, αφελής, γεμάτη ψευδαισθήσεις. Στις επόμενες 5 στροφές παρουσιάζει την τρομερή εξέλιξη της ζωής, με αίμα, καταπίεση, εκμετάλλευση, χρησιμοποιώντας και βιβλικές αναφορές «χρυσό μοσχάρι», «ακάνθινο στεφάνι». Στον ενθουσιασμό της νιότης προτείνει την εξέγερση, την αντίσταση και τη συλλογική πάλη με το κακό, για μια αλλαγή της κοινωνίας. Στις δύο τελευταίες στροφές επιστρέφει στην αισιοδοξία. Ξέρει πλέον γιατί θα πεθάνει: Για την ελευθερία και τη δικαιοσύνη του λαού.

Η μετάφραση είναι του επιμελητή. Πραγματοποιήθηκε μέσω του μεταφραστικού συστήματος της Google και είναι μια πολύ ελεύθερη απόδοση, από τη βουλγαρική γλώσσα σε συσχετισμό με την αγγλική.

Σελίδα 70 από 103
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree