“Οι ανώνυμοι και κρυπτόμενοι υβριστές δεν σώζουν την Δημοτική πλειοψηφία του Κιλκίς”

“Μετά τα όσα εδώ και καιρό συμβαίνουν στο Δημοτικό Συμβούλιο Κιλκίς, εντός και εκτός συνεδριάσεων, είναι πλέον πρόδηλο για ακόμη μία φορά ότι η παράταξη του Δημάρχου Σισμανίδη ΑΝΟΔΟΣ-7ΠΟΛΙΣ οδηγείται προς τα βράχια ολοταχώς και η πορεία της είναι μη αναστρέψιμη παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των γνωστών αυτόκλητων υποστηρικτών του που συνήθως ανώνυμα και φορώντας μάσκα σε συγκεκριμένους ιστότοπους, που πολύ λίγοι τους διαβάζουν βεβαίως, εκθειάζουν το Δήμαρχο για ανύπαρκτα πράγματα και επιχειρούν να αποδομήσουν με χυδαίο τρόπο όλους όσους δικαίως τον αντιστρατεύονται (σχετική είναι και η καταγγελία του συναδέλφου Βαφειάδη στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο). Στην ουσία πρόκειται για 5 – 6 γνωστούς κακομοίρηδες που στον πανικό τους προσπαθούν να περισώσουν ό,τι μπορούν με το φτωχό μυαλό τους! Ούτε ένας από αυτούς δε βγαίνει επωνύμως να πει όσα έχει να πει σε βάρος μας και να υποστεί και τις συνέπειες! Κρύβονται μονίμως υβρίζοντες και συκοφαντούντες. Φυσικά το ερώτημα είναι ποιος από αυτούς έχει την αξιοπιστία, με άλλα λόγια ποιος «έχει τα μούτρα», συν τοις άλλοις, να βγει επωνύμως και ενυπογράφως να πει κάτι, διότι το ειδικό βάρος και το εκτόπισμα όλων αυτών είναι τόσο μικρό που δε θα πείσουν ούτε έναν συμπολίτη! Όμως πολύ σύντομα δε θα πέσουν μόνο οι μάσκες, αλλά και το φύλλο συκής και τότε θα γελάσει κάθε πικραμένος και κάθε κατεργάρης θα μπει στον πάγκο του!

Σε μία τελευταία ανάρτηση σε έναν από αυτούς τους πειρατικούς ιστότοπους, διότι δεν υπάρχουν στοιχεία για το ποιος έχει τα δικαιώματά του, ο γνωστός μασκοφόρος που κρύβεται όπως η στρουθοκάμηλος (δηλαδή νομίζει ότι κρύβεται), αποκαλεί το σημερινό Δήμαρχο Κιλκίς «πατριάρχη της Αυτοδιοίκησης» επικαλούμενος μεταξύ των πολλών άλλων και το ότι κάποτε εξελέγη Πρόεδρος στην τότε ΤΕΔΚ, ενώ στο ίδιο κείμενο υβρίζει εμένα προσπαθώντας μάλιστα ο δυστυχής να δημιουργήσει ερωτηματικά για την πολύχρονη προσφορά μου στη Ν.Δ.. Ως αφιέρωση και ως επώνυμη απάντηση στα ανώνυμα, βρώμικα χτυπήματα, έχω να επισημάνω δύο τινά (τα υπόλοιπα σιγά-σιγά όσο πλησιάζουμε στην ημερομηνία πολιτικής λήξης αυτών των ανθρώπων) :

- Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν το πώς έγινε την τελευταία φορά Πρόεδρος στην ΤΕΔΚ ο Σισμανίδης! Φυσικά η εκτίμηση πρέπει να γίνει με τα τότε πολιτικά δεδομένα όταν υπήρχαν δύο μεγάλες πολιτικές δυνάμεις στο πολιτικό σκηνικό, το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ.. Ε, ο συγκεκριμένος, ενώ δήλωνε Ν.Δ., έγινε Πρόεδρος συμπράττοντας με τους αιρετούς του ΠΑΣΟΚ και άφησε στα κρύα του λουτρού αυτούς της Ν.Δ.! Όσοι δε θυμούνται ή δε με πιστεύουν, ας αναρωτηθούν και ας φρεσκάρουν τη μνήμη τους με ποιο βασικό επιχείρημα ο πρώην Δήμαρχος Κρουσσών και νυν Γενικός Γραμματέας του Δήμου (για πολιτικό αμοραλισμό ούτε λόγος βεβαίως-βεβαίως,) Γιώργος Γαβριηλίδης και μία μεγάλη μερίδα Νεοδημοκρατών αντιστρατεύθηκαν φανατικά τον συνδυασμό Σισμανίδη στις τελευταίες Δημοτικές Εκλογές του 2014.

- Δυστυχώς σε βασικά ζητήματα και επιλογές που θα είχε θέση και το ιδεολογικό περίγραμμα ή πλαίσιο, όπως η διαχείριση του προσφυγικού που έγινε με παλινωδίες, με ασάφειες, χωρίς ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, με χειρισμούς εν κρυπτώ, όπου ο Δήμαρχος εξαναγκάστηκε στο τέλος μετά από μήνες να ομολογήσει αυτά που είπε ο Υπουργός Μουζάλας στη Βουλή ότι εξαρχής γνώριζε και δεν ενημέρωνε, ενεργώντας ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου ή τουλάχιστον της παράταξής του, όπως επίσης και στο θέμα των κατά φαντασίαν μεταλλείων χαλκού με ολίγον χρυσό και άργυρο, αλλά και στο θέμα της επένδυσης για τη βιομάζα, για τα λατομεία πέτρας που προκύπτουν κάθε τόσο κλπ, που σε όλα αυτά η θέση της παράταξης της δημοτικής πλειοψηφίας ήταν θεωρητικώς πλήρως αντίθετη με τις φιλελεύθερες κεντροδεξιές θέσεις, αποδείχθηκε ότι η παράταξη αυτή έγινε πολιτική ουρά του ΣΥΡΙΖΑ, γεγονός στο οποίο συνηγορούν και άλλα μικρότερα γεγονότα τα οποία εν καιρώ θα αναφέρουμε (π.χ. το βίντεο από τη λαϊκή συνέλευση στο Χέρσο για το προσφυγικό είναι αψευδής μάρτυρας επρί του ανθρώπου). Θυμίζω μόνο ότι στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πριν 2 μήνες που θα μου απαντούσε ο Δήμαρχος για το θέμα του προσφυγικού «κουβαλήθηκαν» εκεί, όχι τυχαία, οι «τρεις σωματοφύλακες», οι μόνοι που αποτελούν τον κορμό της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ (επίσης αψευδής μάρτυρας το σχετικό βίντεο), κάποια μέλη της OMNES και κάποιοι του μετώπου κατά των μεταλλείων για να απολαύσουν το Δήμαρχο Κιλκίς που φέρεται ότι είναι Νεοδημοκράτης να την «πέφτει» σε εμένα, έναν διαχρονικά απολύτως συνεπή Νεοδημοκράτη με μακρόχρονη δράση που δε δίστασα ποτέ να παραδεχθώ δημοσίως και να είμαι περήφανος για την πολιτική μου ταυτότητα, όχι με λόγια, αλλά με πράξεις. Και δυστυχώς ένας συνάδελφος της πλειοψηφίας δε βρέθηκε να αντιδράσει για εκείνο το σκηνικό!

Αναρωτιέμαι πώς πάνω από 18 – 20 συνάδελφοι Δημοτικοί Σύμβουλοι που είναι μέλη της Ν.Δ., ανήκοντες στον κεντροδεξιό χώρο, ανέχονται να συμμετέχουν σε μία τέτοια δημοτική παράταξη που πελαγοδρομεί και βολοδέρνει χωρίς πολιτική πυξίδα και στίγμα, ενώ η πλειοψηφία των πολιτών που τους ψήφισε βασίστηκε σε κάποια στοιχειώδη ιδεολογικά και πολιτικά χαρακτηριστικά τα οποία και ανέμενε να δει να ακολουθούνται ή να τηρούνται στην πράξη. Με άλλα λόγια εκατοντάδες πολίτες, όταν ψήφιζαν την παράταξη Σισμανίδη, πίστευαν ότι ψήφιζαν την παράταξη που στήριζε η Ν.Δ.!!!!”

Ιωάννης Τσογγίδης

Τέως Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κιλκίς

“Τι σχέση μπορεί να έχουν οι εκλογές στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο με τις ελληνικές εξελίξεις στο χώρο του κέντρου; Πολλοί θα ισχυριστούν ότι οι συγκρίσεις είναι ατυχείς και ότι δεν αφορούν πρόσωπα και καταστάσεις στο “καθ' ημάς Ισλάμ”. Για πολλούς, όμως, που ενδιαφέρονται για το μεγάλο κόμμα μεταξύ ΝΔ και Συριζα αποτελούν πυξίδα προσανατολισμού για τον οδικό χάρτη που πρέπει να σχεδιασθεί το προσεχές διάστημα.

Ένα τμήμα, λοιπόν, της ελληνικής κεντροαριστεράς φαίνεται να υιοθετεί τη τακτική Κόρμπυν, η οποία βαδίζει στον κλασσικό δρόμο του αριστερού λαϊκισμού και τον κρατισμό. Κινείται στον άξονα Αριστεράς- Δεξιάς και ποντάρει στην ενεργοποίηση των παραδοσιακών ψηφοφόρων της πάλαι ποτέ σοσιαλδημοκρατίας με όρους βγαλμένους από τα χρονοντούλαπα της ιστορίας. Ο Συριζα, η ΔΗΣΥ και οι Κινήσεις Πολιτών για τη Σοσιαλδημοκρατία αποτελούν τον ένα πόλο στο χώρο αυτόν, υιοθετούν τον όρο κεντροαριστερά, προσπαθώντας να κυριαρχήσουν αλλά και να οριοθετήσουν το συγκεκριμένο κομμάτι του Κέντρου. Είναι οι αρχικοί υποστηρικτές του Μελανσόν, του Αμόν και του Κόρμπυν. Ταυτίζονται πλήρως, άσχετα αν κάποιοι ανακάλυψαν τον Μακρόν όταν σιγούρεψε την νίκη του στις προεδρικές εκλογές.

Από την άλλην, έχουμε τους παίκτες οι οποίοι ισχυρίζονται πως ο διαχωρισμός της πολιτικής σε αριστερά και δεξιά έχει ξεπερασθεί και πως το νέο αφήγημα είναι η σύγκρουση του ορθολογισμού-εκσυγχρονισμού-προοδευτισμού με τον εθνολαικισμό-κρατισμό- συντηρητισμό. Ειδικά για τη χώρα μας διακηρρύσουν ότι οι λύσεις δεν χωρίζονται σε αριστερές και δεξιές, προτείνοντας ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο, μείωση δαπανών, περιορισμό του σπαταλών του δημοσίου τομέα, μείωση φόρων και ανοιχτούς θεσμούς. Το Ποτάμι, η Κοινωνία Αξιών, η Ώρα Αποφάσεων είναι, λοιπόν, ο άλλος πόλος που συγκροτεί το κεντρώο χώρο, το προοδευτικό-φιλελεύθερο κέντρο, και στόχο έχει να ενώσει όλες τις εκσυγχρονιστικές δυνάμεις του τόπου. Είναι οι αρχικοί υποστηρικτές του Μακρόν και τους απωθεί η ρητορική του Κόρμπυν.

Γίνεται έτσι φανερό ότι από δω κ πέρα ο καθένας πρέπει να επιλέξει τον δικό του δρόμο. Η ΔΗΣΥ έχει προγραμματίσει συνδιάσκεψη τον Ιούνιο και συνέδριο τον Σεπτέμβρη. Σε αυτό θα συμμετέχουν, αν τα βρουν μεταξύ τους, τα γνωστά πρόσωπα με τους γνωστούς μηχανισμούς. Το Ποτάμι έχει προχωρήσει σε πολιτική συνεργασία με την Κοινωνία Αξιών και σε πολιτική συμμαχία με την Ώρα Αποφάσεων.

Τι πρέπει λοιπόν να γίνει ώστε να συσπειρωθούν όλες οι δυνάμεις του εκσυγχρονισμού και του φιλελευθερισμού στη χώρα; Είναι φανερό ότι αυτή τη στιγμή έχουμε τα εξής δεδομένα: το Ποτάμι κοινοβουλευτικό κόμμα, μαζί με τους ΜΕΤΑ, τους Μπροστά, την Κοινωνία Αξιών, αλλά και την Ώρα Αποφάσεων εν αναμονή του συνεδρίου της το Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε προέχει να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω και να προχωρήσουμε από τη δηλωμένη πολιτική συμμαχία σε ξεκάθαρη πολιτική συνεργασία. Να συμφωνήσουν το Ποτάμι και η Ώρα Αποφάσεων σε έναν οδικό χάρτη μέχρι το Σεπτέμβριο που στόχο θα έχει την κοινή κάθοδο στις εκλογές όταν αυτές προκύψουν. Είναι απαραίτητη, λοιπόν, η δημιουργία μιας επιτροπής που θα έχει διπλό στόχο. Ο πρώτος θα είναι να συσπειρώσει όλους όσους αισθάνονται άβολα ή δεν εκπροσωπούνται από τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα, και ο δεύτερος θα είναι οργανωτικός ώστε να δημιουργηθούν νέα όργανα που θα συμπεριλαμβάνουν και τους νέους μας συμπαίκτες στην προσπάθεια δημιουργίας ενός μεγάλου μεταρρυθμιστικού κινήματος.

Είναι αυτονόητο, ότι το Ποτάμι και ο Επικεφαλής του θα εκπροσωπούν κοινοβουλευτικά το νέο φορέα, τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές, όπως επίσης ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε σε εκλογή αρχηγού από την κοινωνία στην περίπτωση που αυτή η πολιτική συνεργασία αποδώσει καρπούς και καταφέρει να συσπειρώσει γύρω της μεγάλα τμήματα του εκλογικού σώματος. Είναι τώρα η ευκαιρία ώστε να μην πάει χαμένη η προσπάθεια των τελευταίων χρόνων για τη δημιουργία του μεγάλου κεντρώου, φιλευρωπαικού, εκσυγχρονιστικού φορέα. Πολλούς δρόμους συνεννόησης περπατήσαμε και ουκ ολίγες προσπάθειες κάναμε για να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι είναι πραγματοποιήσιμο, τι είναι εφικτό να γίνει. Αν θέλουμε να έχουμε ένα αίσιο τέλος σε αυτόν τον μαραθώνιο διαβουλεύσεων και συζητήσεων ας έχουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι υπ’ όψιν μας ότι κανείς δεν βρήκε το δρόμο του αλλάζοντας συνεχώς μονοπάτια”.

Παύλος Σιλβιστόπουλος

Περιφερειακός Συντονιστής Κεντρικής Μακεδονίας του Ποταμιού και μέλος της ΜΕΣΥΑ

«Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς την περασμένη Τετάρτη 28 Ιουνίου είχα ετοιμάσει για να υποβάλλω δυο ερωτήσεις προς τη διοίκηση του δήμου.

Η πρώτη αφορούσε το ΤΕΙ και το 2ο ΕΠΑΛ. Σε λιγότερο από δυο λεπτά την διατύπωσα και ετοιμαζόμουν να θέσω το τεράστιο ζήτημα της οικονομικής καταστροφής που υπέστησαν οι αγρότες δημότες μας λόγω της καταστροφικής παραγωγής των σιτηρών.

Δυστυχώς ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, επικαλούμενος το δίλεπτο, δεν μου επέτρεψε να συνεχίσω. Θέτω υπόψιν των αναγνωστών σας το περιεχόμενο της ερώτησης που δεν μου επιτράπηκε να διατυπώσω και αφήνω σε αυτούς να κρίνουν αν σε μια συνεδρίαση που διάρκεσε περισσότερο από τέσσερις ώρες αποτελούσε πολυτέλεια χρόνου η ανάπτυξή της και η σχετική απάντηση της διοίκησης επί ενός τόσο καίριου κατά την εκτίμησή μου προβλήματος.

 

Η ερώτηση

"Κύριε Δήμαρχε, κύριε πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Οι αγρότες δημότες μας, μετά τους κτηνοτρόφους, βιώνουν φέτος μια από τις χειρότερες χρονιές στην παραγωγή τους. Η απόδοση των σιτηρών στο συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των εκτάσεων είναι χαμηλή, κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 100 κιλά το στρέμμα και πολύ κάτω από το κόστος παραγωγής.

Αν συνυπολογίσουμε και τα υψηλά βάρη της φορολογίας και της ασφάλισης, οι προσεχείς μήνες προβλέπονται μετά βεβαιότητας εφιαλτικοί για μεγάλη μερίδα των δημοτών μας και οι συνέπειες θα επηρεάσουν δυσμενώς και την αγορά του Κιλκίς.

Όταν αγρότες και κτηνοτρόφοι πάσχουν, πάσχει όλο το Κιλκίς.

Ενόψει των ανωτέρω, ρωτώ τη διοίκηση του δήμου:

- Προτίθεται έστω και τώρα να συγκαλέσει δια της αρμόδιας επιτροπής σύσκεψη όλων των σχετιζόμενων παραγωγικών φορέων (αγροτικών και κτηνοτροφικών συλλόγων) ώστε να έχει μια άμεση ενημέρωση για τα πιεστικά προβλήματα των δημοτών μας και να διερευνήσει μαζί τους τις μικρές έστω δυνατότητες ενίσχυσής τους όπου και όπως μπορεί;

Λυπάμαι που θα το πω, αλλά την ίδια πρόταση έχω καταθέσει τουλάχιστον δυο φορές στο συμβούλιο αλλά ο κ. Δήμαρχος την αγνόησε.

- Έχει τη βούληση η διοίκηση και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου να εκδώσει ένα ψήφισμα όπου θα ζητά το Δημοτικό Συμβούλιο από την Κυβέρνηση την ενίσχυση των πληγέντων αγροτών και κτηνοτρόφων μας;

Τουλάχιστον ας δείξουμε ότι καταλαβαίνουμε το πρόβλημα επιβίωσης των δημοτών μας και τασσόμαστε στο πλευρό τους στα όποια αιτήματα διατυπώνουν.

Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε γι' αυτούς"

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Λάζαρος Παζαρτζικλής

Του Κωνσταντίνου Θεοδωρίδη

Με αφορμή το δημοσίευμα-δελτίο τύπου - που αφορά το «ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΙΡΟΣΚΙ 2017» στην τοπική εφημερίδα ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ και ανατρέχοντας για λίγο στο ιστορικό της διοργάνωσης, έχω να εκφράσω τις παρακάτω πολύ απλές σκέψεις, αλλά έντονες ενστάσεις μου για το θέμα να παρουσιαστεί μια απλή παραδοσιακή εκδήλωση παρασκευής πιροσκί στο χωριό Ευκαρπία ως «μνημόσυνο ή δεξίωσης μνημοσύνου» για τα αμέτρητα θύματα από τη θηριώδη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

 

Α. Σύμφωνα με το παρακάτω απόσπασμα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου Κιλκίς για τα ¨ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 2017¨ διαβάζουμε:

«Σάββατο 27 Μαΐου-18:00

11ος Διαγωνισμός Πιροσκί Ευκαρπίας Κιλκίς

Δεξίωση του μνημοσύνου των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Πλατεία Ευκαρπίας

Πολιτιστικός Σύλλογος Ευκαρπίας Κιλκίς “Το Λαβάς” - Δήμος Κιλκίς»

Η εκδήλωση είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου Κιλκίς ως «Δεξίωση του μνημοσύνου των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου» και προφανώς χρηματοδοτήθηκε από το Δήμο.

Β. Αναζητώντας την αφίσα της εκδήλωσης, πληρωμένη προφανώς από τον Δήμο με το σήμα του, διαπίστωσα ότι αναγράφονται τα αυτονόητα:

Διαγωνισμός διαφόρων Πολιτιστικών Συλλόγων για το καλύτερο πιροσκί, με ποντιακό γλέντι και πρόσκληση του κοινού για να ψηφίσουν και να γλεντήσουν. Σημείωση, η αφίσα επανακυκλοφόρησε λόγω ματαίωσης της αρχικής εκδήλωσης εξ αιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

 

Γ. Αναζητώντας περαιτέρω στοιχεία για την εκδήλωση, βρίσκω την ανακοίνωση της εκδήλωσης στην ηλεκτρονική εφημερίδα pontos news, η οποία έχει ως ακολούθως:

«Διαγωνισμός πιροσκί και ποντιακό γλέντι στην Ευκαρπία Κιλκίς

Πολιτιστικός Σύλλογος Ευκαρπίας Κιλκίς «Το Λαβάς»

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ευκαρπίας Κιλκίς «Το λαβάς» και ο Δήμος Κιλκίς διοργανώνουν διαγωνισμό πιροσκί και ποντιακό γλέντι την Κυριακή 4 Ιουνίου 2017, στις 18:00, στην πλατεία Ευκαρπίας. Όσοι παρευρεθούν θα έχουν την ευκαιρία να ψηφίσουν το καλύτερο πιροσκί και στη συνέχεια να το γευτούν γλεντώντας με ποντιακή μουσική. Είσοδος ελεύθερη.»

Δεν χωρά αμφιβολία, από τις ανακοινώσεις, αφίσες και προσκλήσεις, ότι πρόκειται για μια εκδήλωση μείγμα πολιτιστικού -παραδοσιακού περιεχομένου με διαγωνισμό για το ποιος Π. Σ. Σύλλογος θα κάνει το καλύτερο πιροσκί, με παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς από χορευτικά των Πολιτιστικών Συλλόγων και με γλέντι ποντιακό σε αντίθεση με την ένταξή του στο πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου Κιλκίς για τα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 2017 ως «Δεξίωση του μνημοσύνου των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου».

 

Δ. Η εκδήλωση όπως φαίνεται παρακάτω , τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Άραγε με τι εννοιολογικό περιεχόμενο έγινε η ένταξή της υπό την αιγίδα της Π.Ε. Κιλκίς;

 

Ε. Επανέρχομαι στο δημοσίευμα παραθέτοντας το παρακάτω απόσπασμα:

«ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΝ ΕΥΚΑΡΠΙΑ ΤΙΜΗΘΗΚΕ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

Η Εκδήλωση, που συνδιοργανώθηκε από τον τοπικό Σύλλογο και τον Δήμο Κιλκίς, υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς και πολλών χορηγών που την υποστήριξαν, αποτελεί ένα μνημόσυνο στα θύματα της Γενοκτονίας του Πόντου και στέλνει δυνατά τα μηνύματα της διατήρησης της μνήμης και της συνέχειας του αγώνα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας.

Την έναρξη της διαδικασίας κήρυξε η Πρόεδρος του ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ευκαρπίας ”ΛΑΒΑΣ” κα. Μαρία Ευθυμιάδου, η οποία εξέφρασε την υπερηφάνεια της για τις δραστηριότητες του Συλλόγου αλλά και για τον τρόπο που αποδίδει τιμή στα θύματα της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και ευχαρίστησε όλους όσους συνεργάστηκαν για την άψογη διεξαγωγή της εκδήλωσης.»

 

ΣΤ. Στην ομιλία ή συνέντευξη (video αναρτημένο στο διαδίκτυο) ο Ιερέας π. Ιωάννης Ξενιτίδης αναφέρει: «ότι η εκδήλωση αρχικά ξεκίνησε ως δεξίωση για το μνημόσυνο των θυμάτων των Ελλήνων του Πόντου. Αργότερα την αγάπησε τόσο πολύ ο κόσμος που εξελίχθηκε σε μια κανονική εκδήλωση χωρίς να χάσει το χαρακτήρα της. ΄Οσον αφορά τον πανηγυρικό χαρακτήρα που έχει πάρει», είπε ότι, «εμείς τους προγόνους μας τους έχουμε ως ήρωες και τους ήρωες δεν τους κλαίμε ποτέ, τους αισθανόμαστε εδώ και με το ποντιακό παρασκεύασμα τους θυμόμαστε και τους τιμούμε».

Αλήθεια, με το κέρασμα πιροσκί στο ξεκίνημα, με τις πρώτες εκδηλώσεις, που δεν είχε αυτόν τον πανηγυρικό χαρακτήρα, τους προγόνους δεν τους θεωρούσαν ήρωες και τους κλαίγανε; Ο πανηγυρικός χαρακτήρας που πήρε η εκδήλωση, στο πέρασμα μια δεκαετίας περίπου, μετέβαλε τους προγόνους από θύματα σε ήρωες;

Αλήθεια διερωτώμαι με φρίκη, πως μπορέσατε, ποιός σας έδωσε το δικαίωμα να εκμεταλλευτείτε τη μνήμη των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου; Ενός γεγονότος που μαυρίζει την ψυχή όποιου το γνωρίζει σε βάθος ή την ακούει έστω και για πρώτη φορά. Ενός εγκλήματος που όμοιά του λίγα έχει να επιδείξει η ιστορία ανά τον κόσμο. Ενός εγκλήματος για το οποίο μίλησαν ξένοι – μη Έλληνες – μη Ορθόδοξοι (Πρόξενοι της εποχής εκείνης στον Πόντο, ανταποκριτές κ.λ.π.) αλλά κυρίως οι επιζήσαντες μάρτυρες και πρόσφυγες πρώτης γενιάς. 352.000 ανθρώπινες ζωές χαθήκανε με τον πιο απάνθρωπο τρόπο γιατί ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί και όχι Μουσουλμάνοι, γιατί ήταν Έλληνες διατηρώντας γλώσσα, ήθη, παραδόσεις και αξίες για περισσότερο από2.500 χρόνια.

Σαν εκδήλωση παραδοσιακή – πολιτιστική, σ’ ένα πανέμορφο πάρκο που όμοιό του δεν έχει η πόλη του Κιλκίς, ναι τη συγχαίρω και εγώ. Μπράβο στο Π.Σ. Ευκαρπίας, αλλά μέχρις εκεί. Βέβαια γεννάται και το ερώτημα: Ενημερώθηκαν οι συμμετέχοντες Πολιτιστικοί Σύλλογοι ότι θα χορέψουν και θα διασκεδάσουν σε μια δεξίωση του μνημόσυνου των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, όπως αναφέρει ο Δήμος στην ανακοίνωσή του ή σ΄ ένα μνημόσυνο όπως ανέφερε η πρόεδρος του Π. Σ. Ευκαρπίας;

Θεωρώ πως κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εμπλέκει εκδηλώσεις αυτού του είδους με μνημόσυνα υπέρ των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, και με τη συνέχεια των προσπαθειών για την αναγνώριση της Γενοκτονίας.

Με πανηγυρικές εκδηλώσεις θα πείσουμε ξένους πολιτικούς και κυβερνήσεις για το τι θηριωδίες διαπράχθηκαν από το κεμαλικό καθεστώς σε βάρος του Ποντιακού Ελληνισμού, ώστε να έρθουν ακόμη και σε ρήξη με του τουρκικό κατεστημένο και να αναγνωρίσουν τη Γενοκτονία;

Ταπεινή μου γνώμη: να πάψει πια ο Π.Σ. Ευκαρπίας και οι εμπλεκόμενοι άλλοι φορείς να παρουσιάζουν αυτή την απλή παραδοσιακή εκδήλωση, όσο όμορφη και αν είναι, με το βαρύτατο θέμα της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού και να το αποκαλούν με τόσο αφελή και επιπόλαιο τρόπο «μνημόσυνο ή δεξίωση μνημοσύνου» αυτών των αμέτρητων θυμάτων, που οι κραυγές του πόνου και της οδύνης του χαμού τους ηχούν ακόμα στα αυτιά του σύγχρονου σκεπτόμενου ΄Ελληνα.

Σελίδα 10 από 80
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree