Τοποθέτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 23.3.2017 σχετικά με δημοσίευμα για την διαίρεση του Δήμου Παιονίας

“Δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο ρεπορτάζ σχετικά με την πορεία της διεκδίκησης για την Δημιουργία νέου Δήμου Γουμένισσας που θα περιλαμβάνει εκτός από την Δ.Ε. Γουμένισσας, τον πρώην Δήμο Ευρωπού, την κοινότητα Λιβαδίων και τοπικές κοινότητες του πρώην Δήμου Αξιούπολης που ευρίσκονται στον οδικό άξονα της Γουμένισσας όπως αναγράφεται (δεν κατονομάζονται ποιες, οπότε μπορεί να υποθέσει κανείς ότι είναι η Γοργόπη και ίσως τα Ρύζια, το Βαλτοτόπι και το Καμποχώρι).

Όπως προκύπτει από τα αναγραφόμενα η διεκδίκηση είναι σε καλό δρόμο και έπονται εξελίξεις. Το ρεπορτάζ αναφέρει τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής διεκδίκησης και μάλιστα συνοδεύεται από συνέντευξη ενός εξ αυτών.

Το μέλος της επιτροπής χαρακτηρίζει την πρόταση σαν ρεαλιστικό και αποτελεσματικό σενάριο, αναφέρει ότι ακούει και εκφράζει την θέληση της τοπικής κοινωνίας και χρησιμοποιεί ένα φιλοσόφημα για τη πορεία της ωρίμανσης των ιδεών. Η τοπική κοινωνία στην οποία όμως αναφέρεται φυσικά είναι της Γουμένισσας, και το σενάριο και η ιδέα κυοφορήθηκε εκεί.

Καταλήγει δε σε ένα αυθαίρετο συμπέρασμα για το μελλοντικό καλό της Αξιούπολης και του Πολυκάστρου. Το χαρακτηρίζω αυθαίρετο διότι δεν προέρχεται από καμία επιστημονική μελέτη, άλλωστε αν το μικρότερο μέγεθος ενός ΟΤΑ εγγυόταν από μόνο του και το καλύτερο μέλλον ή την καλύτερη εξυπηρέτηση του Δημότη, τότε θα πρέπει να επιστρέψουμε στις κοινότητες και όχι σε ένωση δύο και κάτι Καποδιστριακών Δήμων και μας Ιστορικής κοινότητας.

Το να επιθυμούν οι κάτοικοι της Γουμένισσας ένα αυτόνομο Δήμο Γουμένισσας είναι δημοκρατικό και αναμφισβήτητο δικαίωμα τους.

Το ότι τα μέλη της Συντονιστικής επιτροπής έχουν ευγενείς προθέσεις και αγαπούν τον τόπο τους,είναι δεδομένο και μακάρι να ευοδωθεί η προσπάθεια τους.

Δημιουργείται όμως εδώ ένα εύλογο ερώτημα.

Αυτή η επιτροπή δικαιούται να οραματίζεται και να σχεδιάζει το μέλλον του πρώην Δήμου Ευρωπού;

Πέραν των κατοίκων της Γουμένισσας, ποιούς εκφράζει και ποιους εκπροσωπεί;

Ποιος εξουσιοδότησε την επιτροπή να διαπραγματεύεται σχέδιο που περιλαμβάνει τον πρώην Δήμο Ευρωπού;

Για τις υπόλοιπες περιοχές δεν θα αναφερθώ, είναι παρόντες Σύμβουλοι, Αντιδήμαρχοι και πρώην Δήμαρχος που αν θελήσουν θα τοποθετηθούν.

Κύριε Δήμαρχε της Παιονίας.

Προς το παρόν ο Καλλικράτης είναι αυτός που ξέρουμε, οπότε εξακολουθείτε να είσαστε Δήμαρχος όλων μας.

Εσείς συμμερίζεστε τη πρόταση της επιτροπής;

Συμφωνείται με τη διαίρεση του Δήμου Παιονίας;

Αν πραγματικά η πρόταση αυτή έχει πιθανότητες να γίνει νόμος με το γεωγραφικό σχεδιασμό που έχει δημοσιευτεί, τότε στα πλαίσια της ισονομίας θα πρέπει να ενημερώσετε τις άλλες περιοχές ώστε να συστήσουν αντίστοιχες συντονιστικές επιτροπές που θα εκφράσουν αυθεντικά τους κατοίκους. Οι κάτοικοι των αναφερόμενων περιοχών έχουν και αυτοί το δικαίωμα να επιλέξουν και να διεκδικήσουν το καλύτερο για τον τόπο τους όπως κάνουν άλλωστε σήμερα και οι αγαπητοί συνδημότες της Γουμένισσας .

Θα είναι άδικο να βρεθούν προ τετελεσμένων γεγονότων διότι σήμερα θεωρούν ότι ο Καλλικράτης έχει ισχύσει οριστικά και αμετάκλητα ως προς τον αριθμό και την έκταση των Δήμων”.

Σωτήρης Τσέτος

Κάτοικος Τοπικής Κοινότητας Ευρωπού

Του Παύλου-Σωκράτη Παυλίδη*

Η μάνα έλεγε στα παιδιά της: “Ερχεται το Πάσχα. Θα ντυθείτε όλοι με καινούργια ρούχα”. Μεγάλη η χαρά των παιδιών. Αγόραζαν ύφασμα από τον συγχωριανό μας Ευστάθιο Ορφανίδη. Ράπτρια και μοδίστρα η Δέσποινα Καραπαναγιωτίδου (η Ποινή) που με χειροκίνητη μηχανή έραβε υποκάμισα χωρίς γιακά. Ο πατέρας με τη σειρά του πήγαινε τα παιδιά στον τσαγκάρη για παπούτσια. Εβαζαν το πόδι το δεξί επάνω στο λευκό χαρτί και με το μολύβι σχεδίαζαν το πέλμα του ποδιού οι τσαγκάρηδες Πέτρος Δούκογλου και Κώστας Καρυπίδης, τεχνίτες και παιδιά του Ροδώνα. Ο πατέρας έλεγε να γίνουν δίχρωμα, ασπρόμαυρα, ανοιξιάτικα (πολύ της μόδας). Οι τεχνίτες δίπλα από τον πάγκο είχαν ένα σκαμνάκι χαμηλό όπου έβαζαν ένα καραφάκι ούζο και μεζέ με ελιές. Οι ράπτες ήταν οι Κώστας Γιολτζής και Μιχάλης Μποδίτσης, τεχνίτες και παιδιά του Ροδώνα.

Από τον μήνα Φεβρουάριο έως το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου, πριν βγει η κότα για βοσκή στο πράσινο, διάλεγαν οι γονείς μας από νωρίς αυγά για τσούγκρισμα για το Πάσχα. Αμα η κότα τρώει πράσινο χόρτο έλεγαν, το αυγό δεν είναι γερό Γι’ αυτό διάλεγαν από νωρίς αυγά για τσούγκρισμα. Το αυγό το διάλεγαν χτυπώντας το στα μπροστινά δόντια και από τον ήχο που έπιανε το αυτί διάλεγαν το γερό. Ο μπακάλης, όλο τον χειμώνα από τα ψώνια των χωρικών, μάζευε αυγά σε κασόνια και από εκεί διάλεγαν το γερό αυγό οι μερακλήδες. Δίνανε και ονόματα στα αυγά που διαλέγανε: “Ταϊγάνας ή και κισκίρ στην στάχτη ψημένο”.

Οι χωριανοί εργάζονταν σαν τις μέλισσες μέσα στην κυψέλη. Ολες οι νοικοκυρές σκούπιζαν την αυλή, η οποία ήταν σκουπισμένη και καθαρή από την Μεγάλη Παρασκευή. Η καμπάνα χτυπά Μεγάλη Πέμπτη. “Απόψε έχουμε τα Δώδεκα Ευαγγέλια”, έλεγε η γιαγιά. Την Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, καθισμένοι κοντά στην μάνα, βλέπουμε πως βάφει τα κόκκινα αυγά. Την Μεγάλη Παρασκευή μαθητές και μαθήτριες, καλλίφωνοι, έψαλλαν γύρω από τον Επιτάφιο μαζί με τους δασκάλους τα εγκώμια, “η ζωή εν τάφω”, Αξιον Εστί”, “Αι γενεαί πάσαι”. Πένθιμη η καμπάνα, σκορπούσε τριγύρω την ανατριχίλα που φέρνει η θύμηση της ημέρας αυτής. Το Μεγάλο Σάββατο, όλα ήταν έτοιμα. Μοσχοβολούσε το σπίτι. Η μάνα από το φθινόπωρο έβαζε κυδώνια στο μπαούλο. Τα ρούχα μέσα στο ξύλινο μπαούλο ήταν πλημμυρισμένα από το άρωμα του κυδωνιού. Ετοιμα, μαζί με τα παπούτσια. Ο πατέρας ήταν χαρούμενος. Μεγάλο Σάββατο το σήμαντρο σημαίνει πένθιμα. Ελεγε ο πατέρες στην μάνα: “Σήκω, σήκω ν’ ανάψεις το καντήλι και να θυμιατίσεις. Πολλά είπαμε, να θυμηθούμε και τον Θεό”.

Μεγάλη ησυχία μέσα στο βαθύ σκοτάδι. Το σήμαντρο από νωρίς δεν χτυπά. Σηκωθείτε! Σηκωθείτε, ήρθε η ώρα γι ατην Ανάσταση! Η καμπάνα χτυπά μέσα στα βουβά μεσάνυχτα, αργά και πένθιμα. Ντυθήκαμε με τα καλά μας. Η μάνα μου φόρεσε το πρώτο μακρύ παντελόνι, μας έδωσε το κόκκινο αυγό και μας ευχήθηκε: “Σαν κι αυτό, χίλια να παλιώσετε παιδιά μου”. Ηταν η ευχή της μάνας.

Επτά λαμπάδες άναψαν εμπρός στην πόρτα της οικογένειας του πατέρα. Του πατέρα με την μάνα και τα πέντε παιδιά. Ξεκινήσαμε όλοι μαζί και περάσαμε από την αυλή της γιαγιάς Μάρθας και του θείου. Το σήμαντρο μας καλεί γρήγορα να πάμε. Κατηφορίζουμε σιγά-σιγά την ρεματιά και ανηφορίζουμε με τα κουρασμένα βήματα της μάνας και της γιαγιάς και φθάνουμε στην εκκλησία. Η εκλησία ήταν ολόφωτη από λαμπάδες, μέσα και έξω και γεμάτη από χωριανούς. Οι ψαλτάδες ακούγονταν έξω, ψέλνανε γλυκά και δυνατά. Βγαίνει από την Ωραία Πύλη του ιερού ο ιερέας παπα-Γιάννης με τρεις λαμπάδες σταυρωτές, που τις ανάβει από το ακοίμητο καντήλι της Αγίας Τράπεζας, και ψέλνοντας το “Δεύτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός”, δίνει στους Χριστιανούς ν’ ανάψουν κι αυτοί τις λαμπάδες τους, να ευλογηθούν έτσι με το φως της θείας χάρης του Κυρίου. Κι έπειτα όλοι μαζί, ψαλτάδες και ο ιερέας, βγαίνουν έξω στον αυλόγυρο της εκκλησίας. Ο παπα-Γιάννης με την ωραία του φωνή, έψαλε το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο. “Διαγενομένου του Σαββάτου, Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η του Ιακώβου και Σαλώμη, ηγόρασαν αρώματα ίνα ελθούσαι αλείψωσι τον Ιησού” κλπ.

Αμα τελείωσε το Ευαγγέλιο θύμιασε γύρω στους χωριανούς, οι οποίοι έσκυβαν με ευλάβεια. Το θυμίαμα ανέβαινε στον ουρανό. Με χαρούμενο τόνο ο ιερέας ψάλλει το “Χριστός Ανέστη”. Κανένας δεν μπορούσε να είναι κακός την στιγμή εκείνη. Πόντιοι και Θράκες έδιναν τα χέρια όλοι μεταξύ τους λέγοντας “Χριστός Ανέστη-Αληθώς Ανέστη”. Η ευχή αυτή ηχούσε παντού. Εμείς τα σχολειόπαιδα ένα τσούρμο, μικροί και μεγάλοι, μαζευόμασταν στις σκάλες του σχολείου, τοποθετούσαμε κροτίδες και σκάγαμε με το σφυρί. Πολλά παιδιά παρακολουθούσαν την όλη εξέλιξη, έχοντας δίπλα τους γονείς τους. Εκεί εγένετο Ανάσταση Κυρίου.

Εμένα, μου έσπασε το αυγό μεσ’ στην τσέπη. Κατάλαβα πως λέρωσα το πρώτο μου μακρύ παντελόνι. Πήγα στην μάνα μου: “Μάνα, πάει η χαρά μου για το πρώτο μου παντελόνι”. Εμεινα το Πάσχα δίχως παντελόνι. Οι χωριανοί περίμεναν και μετά την Ανάσταση στον αυλόγυρο της εκκλησίας ως τα καλά ξημερώματα, να δοκιμάσουν το διαλεγμένο αυγό που είχε χωρίσει ο καθένας. Ελεγαν “κάθκα πρώτα εσύ”. Εκεί γινόταν κάποια συμφωνία. Από την αρχή ξανά χτυπούσε το αυγό στα μπροστινά του δόντια για να βεβαιωθεί, κάνοντας λίγο πλάγια το σώμα του για να μην ακούσει ο αντίπαλος τι έχει το αυτό. Αγωνιούσαν την ώρα της δοκιμής, αλλά και την ώρα της νίκης.

Σήμερα, αδελφοί μου αναγνώστες, όλα αυτά και πολλά άλλα, έχουν φύγει και οι νοσταλγοί εκείνων των χρόνων των εν καιρώ ειρήνης, όπως λένε τώρα, τα θυμούνται. Σήμερα στην πόλη όπου ζούμε, πηγαίνουμε μέσα κι έξω από την εκκλησία, περιμένουν να βγει ο Μητροπολίτης με τους ιερείς και να ακούσουμε το “Χριστός Ανέστη”. Φεύγουμε με ένα τυπικό χαιρετισμό, χωρίς να δείξουμε ή να τσουγκρίσουμε το αυγό της Λαμπρής και γυρνάμε στα τσιμεντένια μας κλουβιά. Πίσω μένει ο Μητροπολίτης με τους ιερείς και τους ψαλτάδες, επάνω στην έδρα.

*Από το βιβλίο του “Μάρτυς μου το Μπέλλες” (Φωνή από τον Ροδώνα)

H διατροφή προάγει την αθλητική απόδοση. Η ανάγκη για σωστή διατροφή είναι απαραίτητη σε όλους. Περισσότερο σε ορισμένες ομάδες ατόμων με αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά όπως οι αθλητές.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνουμε στην απότομη αυξομείωση του σωματικού βάρους. Απότομη μείωση βάρους σημαίνει μεγάλη απώλεια μυϊκού ιστού. Απότομη αύξηση βάρους σημαίνει αύξηση του λιπώδους ιστού. Ένας αθλητής δεν πρέπει να χάνει περισσότερο από 1 με 2 κιλά τον μήνα, ιδίως όταν πρόκειται για την αγωνιστική περίοδο.

Με την κατανάλωση καφέ έχει παρατηρηθεί ότι 8 στους 10 αθλητές έχουν αύξηση της απόδοσης με την πρόσληψη καφέ 1 ώρα πριν τον αγώνα. Αυξημένη πρόσληψη αλκοόλ μέχρι και ένα 24ωρο πριν τον αγώνα έχει σαν αποτέλεσμα την έντονη αφυδάτωση του οργανισμού και ένας αφυδατωμένος οργανισμός δεν μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο .

Στην διατροφή των αθλητών πολύ μεγάλη σημασία έχει ποια περίοδο διανύουν!

Κατά τη διάρκεια περιόδων υψηλής έντασης είναι απαραίτητο να καταναλώνεται επαρκής ενέργεια για τη διατήρηση του σωματικού βάρους και τη μεγιστοποίηση των προσαρμογών. Μειωμένη ενεργειακή πρόσληψη επιφέρει απώλεια μυϊκής μάζας και μείωση της οστικής πυκνότητας .Τόσο οι αθλητές δύναμης όσο και αντοχής χρειάζονται τουλάχιστον 45Kcal/kg σωματικού βάρους ημερησίως, ενώ σε περιόδους ιδιαίτερα σκληρής προπόνησης, οι ενεργειακές απαιτήσεις  αγγίζουν τις 70 Kcal/kg σωματικού βάρους ημερησίως.

Το βάρος και η σύσταση σώματος μπορούν να επηρεάσουν την αθλητική απόδοση. Τα επίπεδα σωματικού λίπους ποικίλουν, ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, και τη φύση του αθλήματος. Εάν είναι επιθυμητή η απώλεια βάρους θα πρέπει να γίνεται αργά και προοδευτικά, πριν την αγωνιστική περίοδο .Σε ότι αφορά τα θρεπτικά συστατικά, οι υδατάνθρακες είναι σημαντικοί για τη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης αίματος. Για τους αθλητές κυμαίνονται έως και 10 g/kg σωματικού βάρους/ημέρα, ανάλογα με τη συνολική ημερήσια ενεργειακή δαπάνη .

Γεμάτες μυϊκές αποθήκες γλυκογόνου εξασφαλίζουν αντοχή και καλύτερη απόδοση. Οι απαιτήσεις σε πρωτεΐνες είναι ελαφρώς αυξημένες για ασκούμενους. Οι ημερήσιες πρωτεϊνικές συστάσεις για αθλητές αντοχής είναι 1.4 g/kg σωματικού βάρους, ενώ για τους αθλητές  δύναμης φθάνουν μέχρι και 1.7 g/kg σωματικού βάρους. Η μέση διατροφή ενός ανθρώπου περιέχει τουλάχιστον 1.5 g/kg σωματικού βάρους/ ημέρα.

 Η πρόσληψη λίπους δε θα πρέπει να περιορίζεται σε ποσοστό μικρότερο του 15%, καθώς δεν υπάρχει κάποιο όφελος ως προς την αθλητική απόδοση. Το λίπος είναι σημαντικό για τη δίαιτα των αθλητών, καθώς περιέχει ενέργεια, λιποδιαλυτές βιταμίνες και απαραίτητα λιπαρά οξέα .

Οι αθλητές θα πρέπει να καταβάλλουν προσπάθεια ώστε η διατροφή τους να παρέχει όλες τουλάχιστον τις απαραίτητες ποσότητες των θρεπτικών συστατικών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με ποικιλία στη διατροφή και πρόσληψη τόσης ποσότητας που να καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες. Σε ότι αφορά τα επίπεδα υδάτωσης του οργανισμού, η αφυδάτωση μειώνει την αθλητική απόδοση.

Επαρκής λήψη υγρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την άσκηση είναι απαραίτητη για την απόδοση. Μετά την άσκηση θα πρέπει να καταναλώνονται αρκετά υγρά, ώστε να αποκαθίσταται οι απώλειες. Τα επαρκή επίπεδα υδάτωσης εξασφαλίζουν σταθερό όγκο αίματος και μεταβολική λειτουργία. Το γεύμα πριν από τον αγώνα, θα πρέπει να είναι να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, και να περιέχει μέτρια ποσότητα πρωτεΐνης. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι στόχοι θα πρέπει να είναι η αποκατάσταση των απωλειών σε υγρά και η παροχή  υδατανθράκων με στόχο τη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης του αίματος. Μετά την άσκηση, ο στόχος είναι η παροχή επαρκούς ενέργειας.

Η πρόσληψη πρωτεΐνης μετά την άσκηση, παρέχει τα αμινοξέα που χρειάζονται για την ανακατασκευή και ανάπλαση του μυϊκού ιστού. Επομένως οι αθλητές θα πρέπει να καταναλώνουν μετά την προπόνηση ένα μικτό γεύμα που να παρέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος σε σύντομο χρονικό διάστημα, μετά το τέλος της άσκησης . Επίσης η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών προσφέρει στους αθλητές τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά  απαραίτητα για την αποκατάσταση μικροτραυματισμών.

Τέλος  η διατροφή μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην απόδοση και την πρόληψη της κόπωσης. Σε συνδυασμό με το κατάλληλο προπονητικό πρόγραμμα  μπορεί να χαρίσει σε έναν αθλητή τη νίκη.

 

Πουντζουκίδης Κων/νος

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής ΤΕΦΑΑ/ΑΠΘ

Ειδικοτητες Γ.Γ.Α.

Tae kwon do - Kick Boxing -Πυγμαχία-Σωματικήη Διάπλαση

Προπονητής Muay Thai

Προπονητής Ομαδας tae kwon do ,Λιμενικου Σωματος

Προπονητής Αθλητικού Συλλόγου Αθλος Κιλκις

10 έτη Προπονητής Αυτοάμυνας Ομάδας Ειδικών Απόστολων Λ.Σ./ΚΛΘ

Πρόεδρος για την Ελλαδα της WAKF Kick boxing

Ιδρυτής και Μέλος του Ελληνικού Συστήματος Στρατιωτικής και Αστυνομικής Αυτοάμυνας και Μάχης Επαφής Όλων των Στυλ.(Ε.Ο.Μ.Ε.)

Πρωταθλητής και Κυπελλούχος tae kwon do -Kick Boxing

Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kick Boxing Wasco τα ετη 2008 και 2009

Του Γιώργου Πελίδη*

Συχνά ακούμε στους χώρους άθλησης τον όρο αναερόβια ικανότητα ενός αθλητή. Τί είναι όμως αναερόβια ικανότητα και πόσο σημαντική είναι στο άθλημα μας;

Αναερόβια ικανότητα ενός οργανισμού είναι η ικανότητα ενός οργανισμού να αποδίδει έργο μεγάλης ισχύος σε πολύ έντονες μυϊκές προσπάθειες. Στις προσπάθειες αυτές υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση των γρήγορων κινητικών μονάδων (μυϊκές ίνες ταχείας συστολής) οι οποίες χωρίς την παρουσία οξυγόνου τροφοδοτούνται από ενέργεια από τον αναερόβιο μηχανισμό.

Η αναερόβια ικανότητα στηρίζεται σε δύο διαφορετικούς μηχανισμούς παραγωγής ενέργειας τον αγαλακτικό και τον γαλακτικό.

Ο αγαλακτικός μηχανισμός έχει διάρκεια έως 6 sec και στην διαδικασία παραγωγής ενέργειας δεν παράγεται γαλακτικό οξύ ως τελικό προϊόν. Προσπάθειες στο ποδόσφαιρο όπως το σουτ, η κεφαλιά το τάκλιν που έχουν μικρή χρονική διάρκεια και δεν παράγεται γαλακτικό οξύ ονομάζεται αγαλακτικός μηχανισμός.

Ο γαλακτικός μηχανισμός ενέργειας εμφανίζεται σε προσπάθειες που έχουν μικρότερη ισχύ από ότι στον αγαλακτικό μηχανισμό και έχουν χρονική διάρκεια μεγαλύτερη από 6 sec και έως 60 sec στον μηχανισμό αυτό παράγεται γαλακτικό οξύ σαν τελικό προϊόν της γλυκόλυσης.

Ποιος μηχανισμός επικρατεί στην διάρκεια της προσπάθειας εξαρτάται από την ένταση της άσκησης και όχι από την διάρκεια που έχει αυτή, συνήθως όμως ενεργούν ταυτόχρονα.

Πτυχιούχος: Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Τμήμα: Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού-ΤΕΦΑΑ

Ειδικότητα: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Προπονητής: UEFA C' Αναπτυξιακών ηλικιών

Προπονητής: UEFA B' Νέας σχολής 2015

Προπονητής UEFA A' (σε εξέλιξη)

Σελίδα 9 από 65
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree