Η βιντεοανάλυση και η καταγραφή δεδομένων στην εξέλιξη του ποδοσφαίρου. Αν κάνουμε μια μικρή ανασκόπηση θα διαπιστώσουμε ότι η ανάλυση στην διαδικασία της κατασκοπείας στο ποδόσφαιρο έχει την δική της ιστορία.

Ποιος δεν θυμάται,τουλάχιστον από τους λίγο μεγαλύτερους τον ‘’κατάσκοπο ‘’ του Παναθηναϊκού Γιάννη Καλογερά, του οποίου η δουλειά ήταν να παρακολουθεί τον αντίπαλο, να συλλέγει πληροφορίες και να τις παρουσιάζει στον εκάστοτε προπονητή.

Λίγο πριν, στο παγκόσμιο κύπελλο της Αργεντινής 1978 ο τότε βοηθός προπονητή της Πολωνίας Γιατσεκ Γκμοχ μιλούσε για τράπεζα πληροφοριών στο ποδόσφαιρο, προφανώς αναφερόταν στην σημερινή του μορφή ως ανάλυση δεδομένων.

Γιατί όμως δημιουργείται η ανάγκη για την συλλογή, επεξεργασία, ανάλυση και εξαγωγή των δεδομένων, ίσως λόγω ότι δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη πλέον τίποτε, ίσως γιατί το ποδόσφαιρο ως προϊόν είναι τόσο προσοδοφόρο που κάθε λεπτομέρεια παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση, στην επιτυχία. Έτσι άρχισε να εξελίσσεται σταδιακά και να κορυφώνεται τα τελευταία χρόνια λόγο της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας.

Σημαντικά στοιχεία που δηλώνουν χρησιμότητα της εισαγωγής της βιντεοανάλυση και της ανάλυσης απόδοσης σε έναν αγώνα είναι:

Η σημειογραφική ανάλυση, ο αγώνας αναλύεται μέσω ενός συνόλου υποσημειώσεων που αφορούν το παιχνίδι των ομάδων και των παικτών για να γίνει κατανοητή η τακτική και η τεχνική τους, η τεχνική ονομάζεται Annotation/ Notationas, η ανάλυση αυτή χρησιμοποιείται για να πετύχει η ομάδα που την χρησιμοποιεί συγκριτικό πλεονέκτημα.

Η ανατροφοδότηση είναι πολύ σημαντική γιατί πληροφορεί και ενθαρρύνει μειώνοντας τις ανακολουθίες μεταξύ του πραγματικού και του επιθυμητού.

Η αντίληψη, ο ανθρώπινος εγκέφαλος αδυνατεί να αντιληφθεί το σύνολο των συμβάντων, έτσι υπάρχει αντικειμενική αδυναμία για τον παίκτη αλλά και για τον προπονητή.

Τα στοιχεία αυτά βοηθούν στην καλύτερη προπονητική διαδικασία της ομάδας αλλά και στην καλύτερη αντιμετώπιση του αντιπάλου.

Οι προβολές βίντεο με τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του αντιπάλου, αλλά και της δικής μας ομάδας, όπως και ατομικά των παικτών δίνουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα της αντικειμενικής καταγραφής των δεδομένων, στοιχείο που επιτρέπει την αναπροσαρμογή των προπονητικών διαδικασιών.

*Πτυχιούχος: Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Τμήμα: Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού-ΤΕΦΑΑ

Ειδικότητα: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Προπονητής: UEFA C' Αναπτυξιακών ηλικιών

Προπονητής: UEFA B' Νέας σχολής 2015

Προπονητής UEFA A' (σε εξέλιξη)

Ως γνωστόν, ο Αγγλος βιολόγος Δαρβίνος, διατύπωσε τη θεωρία της εξέλιξης και της καταγωγής του ανθρώπου από τον ΠΙΘΗΚΟ. Με λίγα λόγια, η θεωρία αυτή λέει αόριστα, ότι μια υπέρτατη δύναμη έκανε το μονοκύτταρο πλάσμα, την αμοιβάδα και το ιχθυόζωο. Αυτό βγήκε από τη θάλασσα στην ξηρά, έγινε ερπετό και εξελίχθηκε σε θηλαστικό, το οποίο τέλος έλαβε τη μορφή του πιθήκου, που εξελίχθηκε στη συνέχεια σε πιθηκάνθρωπο ο οποίος, μετά παρέλευση χιλιάδων ετών έγινε άνθρωπος, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Ομως προέκυψαν κάποιες δυσκολίες στην επιστήμη: Δεν μας εξηγεί πώς σταμάτησαν απότομα όλοι αυτοί οι δημιουργικοί όροι της επιλογής και φυσιολογικής εξέλιξης και δεν μεταβάλλονται πλέον σήμερα σε πιθηκανθρώπους και οι πιθηκάνθρωποι σ’ ανθρώπους; Ενας μόνο πιθηκάνθρωπος δημιουργήθηκε από τόσους χιλιάδες, εκατομμύρια πιθήκων; Και αν και μόνον ένας, πού είναι ο σκελετός του; Πού να τον βρούμε όμως το σκελετό που δεν υπήρξε ποτέ, αφού πρόκειται καθαρά για μυθεύματα;

Να τί επινόησε ο ανθρώπινος εγκέφαλος: “Αν δεν βρίσκουμε στις ανασκαφές τέτοιο σκελετό, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξε, αλλά πως διασκορπίστηκαν τα οστά του σ’ όλα τα πέρατα της γης”. Να λοιπόν, ένα κόκαλο στην Ιαπωνία, άλλο στο Μεξικό, ένα σαγόνι στην Αφρική και ένα κομμάτι σπλήνα κατεψυγμένη στην Αλάσκα. Μαζέψτε όλα αυτά και μερικά άλλα κομμάτια απ’ όλα τα μέρη της γης και έχετε τον πιθηκάνθρωπο.

Προ ετών, στην εφημερίδα “Βραδυνή”, ο μακαρίτης Κωστής Μπαστιάς είχε δημοσιεύσει από το Λονδίνο ότι: Στην κεντρική είσοδο του Βρετανικού Μουσείου υπήρχε μια προθήκη με οστά του πιθηκανθρώπου και μια επιγραφή: “Ανθρωπε, ιδού οι πρόγονοί σου”. Τώρα όμως, αυτά τα τελευταία χρόνια, τα ηλεκτρονικά μηχανήματα ανακάλυψαν ότι μερικά από τα οστά ανήκαν σε πίθηκο και τα άλλα σε άνθρωπο· και τί έκανε το βρετανικό μουσείο; Εξαφάνισε την προθήκη μαζί με τα οστά. Το ερώτημα όμως παραμένει. Το περίφημο Βρετανικό Μουσείο, βάσει ποίων επιστημονικών δεδομένων παρουσίασε στον κόσμο αυτή την αθλιότητα;

Αυτή όμως η απατηλή θεωρία είχε, και ακόμα έχει, τεράστια επίδραση, όχι μονάχα ανάμεσα στους μορφωμένους, αλλά και στις μάζες του λαού. Σ’ όλους εκείνους που ήθελαν ν’ απαλλαγούν απ’ τη θρησκεία, από την πίστη στο Θεό και το σπουδαιότερο, απ’ τα καθήκοντα και τις δεσμεύσεις που επιβάλλει η πίστη αυτή. Με τη θεωρία αυτή του πιθηκανθρώπου δεν μπορεί, αφού είναι ζώο, να θρησκεύει, να λατρεύει το Θεό, να έχει ηθική συνείδηση και τα παρόμοια.

Ετσι ο υλισμός βρήκε πρόσφορο έδαφος να διώξει όσο μπορούσε, το Θεό από τη γη και τον άνθρωπο από το Θεό. Δημιούργησε το ζώο-άνθρωπο, δίχως φυσικά Θεό.

Η συνέχεια γνωστή. Παρουσιάζεται ο ενσαρκωτής των θεωριών του Δαρβίνου και πρόδρομος του Χιτλερισμού, ο Φρ. Νίτσε, καταργεί το Θεό και τη λατρεία του και στη θέση του θέτει τη λατρεία του “υπερανθρώπου”. Ο Αδόλφος Χίτλερ με βάσει τη θεωρία του Νίτσε, με τους συνεργάτες του δημιουργεί τον εθνικοσοσιαλισμό, το φασισμό, που οδήγησε στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, με 50.000.000 νεκρούς και τη φρίκη, τη δυστυχία και τα ερείπια, σε παγκόσμια κλίμακα. Ετσι, “ενός κακού, μύρια έπονται”. Αυτά είναι τα επιτεύγματα του χωρίς Θεό, ανθρώπου.

Το ψέμα όμως έχει κοντά πόδια. Παγκόσμιος συναγερμός σήμανε με τα ευρήματα των 50 πατημασιών που εντοπίστηκαν στον Κίσσαμο Κρήτης. Δημιουργήθηκε στο πανεπιστήμιο της Ουψάλα στη Σουηδία μια πολυεθνική ομάδα επιστημόνων από την Ευρώπη και την Αμερική και μεταξύ αυτών οι δύο Ελληνες επιστήμονες ο Χ. Φασούλας, υπεύθυνος παλαιοντολογίας και ο Αθ. Αθανασίου, γεωλόγος-παλαιοντολόγος. Υστερα από επιστημονικές αναλύσεις με ανιχνευτές λέιζερ υψηλής ανάλυσης, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι: “Τα ίχνη ανήκουν σε πρώιμο είδος ανθρώπου, σχετικά πιο πρώιμο από αυτό που άφησε τα αποτυπώματα στο Λαετόλι της Τανζανίας και ότι πρόκειται για τα παλιότερα ίχνη βάδισης που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα”.

Τα αποτυπώματα δείχνουν ένα ον που περπατούσε σε όρθια στάση, όπως ακριβώς περπατεί ο άνθρωπος και ήταν αποκλειστικά δίποδο. Δεν ήταν δηλαδή όπως οι μεγάλοι πίθηκοι, που ανεβαίνουν στα δέντρα και τα πόδια τους είναι σαν χέρια, ώστε να μπορούν να κρατιούνται από τα κλαδιά, και ότι έζησε πριν από 7.200.000 χρόνια. Είναι ο αρχαιότερος πρόγονος του ανθρώπου και όχι οπως θεωρούσαν μέχρι προ τινός οι επιστήμονες, πρόγονος του πιθήκου. Ετσι ανατρέπεται η θεωρία του πιθηκανθρώπου που ταλάνισε τον κόσμο. Και έρριξε εκατομμύρια ψυχές στα τάρταρα.

Εύλογα θ’αναρωτηθεί κάποιος: Γιατί ο άνθρωπος (άνω+θρώσκω) δεν κυτάει ψηλά, να γίνει πνευματικός άνθρωπος, αφού ο Θεός του ενεφύσησε πνοήν ζωής, να μοιάσει με το Θεό και βλέπει κάτω στην ύλη, στη λάσπη και προσπαθεί να εξομοιωθεί με τα ζώα;

Την απάντηση μας τη δίνει το Βιβλίο των Βιβλιών, η Αγία Γραφή: “...και ο άνθρωπος εν τιμή ων, ου συνήκε παρασυνεβλήθη τοις κτήνεσιν τοις ανοήτοις και ομοιώθη αυτοίς”. (Ψλμ. 48, εδ. 12).

*Πρωτοπρεσβύτερος

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ

Στήριγμα για τον επιχειρηματία

Το Επιμελητήριο Κιλκίς, απέκτησε σημαντική υπόσταση, φωνή και ρόλο. Είναι υπολογίσιμος φορέας των θέσεων των επιχειρηματιών και σοβαρός θεσμικός σύμβουλος και συνομιλητής της Πολιτείας.

  • Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μας.
  • Εχει ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας με όλους τους φορείς.
  • Συμμετέχει σε όλες τις συναντήσεις και διαβουλεύσεις για το παρόν και το μέλλον του τόπου, με θέσεις και προτάσεις.
  • Αρθρώνει καθαρό λόγο, με μοναδικό γνώμονα την προώθηση των δίκαιων αιτημάτων του Επαγγελματία και το συμφέρον του νομού.
  • Μελετά τις καθημερινές ανάγκες του επιχειρείν και των επαγγελματιών και επεξεργάζεται επιστημονικά τις προτάσεις του.
  • Είναι το ουσιαστικό, έντιμο στήριγμα του Επαγγελματία.

 

Τα αποτελέσματα του έργου του Επιμελητηρίου

  • Κατασκευάσαμε εξ ολοκλήρου το διατηρητέο κτίριο της παλαιάς Εθνικής Τράπεζας και δημιουργήθηκε το σπίτι του επιχειρηματία. Ενα στολίδι στην πόλη του Κιλκίς, με υποδομές που εξυπηρετούν όλη την κοινωνία. Μέσα σε δύο χρόνια, ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε το έργο.
  • Δημιουργήσαμε από την πρώτη στιγμή, εξωστρεφείς ενέργειες και δράσεις και βοηθήσαμε πολλές μικρές επιχειρήσεις να ξεκινήσουν νέες συνεργασίες, με προοπτική.
  • Με πρωτοβουλίες εθνικού βεληνεκούς της διοίκησης του Επιμελητηρίου μας, μειώσαμε τον φόρο παρεπιδημούντων από 2-5%, σε 0,5% και σώθηκαν στην κυριολεξία οι επιχειρήσεις αναψυχής-διασκέδασης-εστίασης, από έναν άδικο και βαρύτατο φόρο, ιδιαίτερα όταν ο νόμος ισχύει το ίδιο για την πόλη του Κιλκίς και του Πολυκάστρου.
  • Μετά από αγώνες και προσπάθειες από την διοίκηση του Επιμελητηρίου Κιλκίς, εξοβελίστηκε η εισπρακτική εταιρεία Πνευματικών Δικαιωμάτων ΑΕΠΙ. Τέλος οι μηνύσεις και τα δικαστήρια για τα πνευματικά δικαιώματα!
  • Ολοκληρώσαμε το Ηλεκτρονικό Δημοπρατήριο, το πρώτο επί της ουσίας στη χώρα μας. Ενα εργαλείο στα χέρια του πρωτογενούς τομέα.
  • Επαναφέραμε, με στοχευμένες ενέργειες της διοίκησης στο επίκεντρο, πριν από 8 χρόνια, την προσπάθεια να οργανώσουμε ομάδες ή και απλούς καλλιεργητές, για την αξιοποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.
  • Συμμετοχή του Προέδρου στο οικονομικό φόρουμ των Ευρωεπιμελητηρίων στις Βρυξέλλες, με θέμα την αξιοποίηση του θεσμού των μικροπιστώσεων. Εγινε πιλοτική πράξη και δόθηκαν έως σήμερα 25 δάνεια, έως 25 χιλ. ευρώ.

 

Πολύπλευρη στήριξη των επιχειρήσεων, με ποιοτικές υπηρεσίες

  • Επιδοτούμενη συμμετοχή των επιχειρήσεων σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς εκθέσεις.
  • Δωρεάν συμμετοχή των μελών σε συνέδρια και ημερίδες.
  • Παρακολούθηση επαγγελματικών σεμιναρίων (ΕΦΕΤ, τεχνικών ασφαλείας, κλπ).
  • Διοργάνωση δωρεάν σεμιναρίων εκμάθησης Η/Υ.
  • Εκπαίδευση και συμβουλευτική υποστήριξη σε περισσότερους από 50 επαγγελματίες, στο πλαίσιο του προγράμματος ΤΠΣΑ.
  • Λειτουργία “Υπηρεσίας Μίας Στάσης” και ΓΕΜΗ.
  • Αριστη εξυπηρέτηση των επαγγελματιών με το “Ηλεκτρονικό Επιμελητήριο”. Το Επιμελητήριο του Κιλκίς ολοκληρώνει διαδικασίες που αφορούν την ίδρυση νέας εταιρίας, μέσα σε 2 ώρες!
  • Εκδοση ΑΦΜ, εγγράφων, βεβαιώσεων και πιστοποιητικών, χωρίς καθυστερήσεις.
  • Εκδοση ψηφιακής υπογραφής.
  • Δωρεάν χρήσιμες πληροφορίες στον Επαγγελματία για κάθε φορολογικό και ασφαλιστικό θέμα που τον απασχολεί, στα γραφεία του Επιμελητηρίου.

 

Αυτό είναι το έργο μας!

 

Παύλος Σπ.Τονικίδης

Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κιλκίς

Επικεφαλής της παράταξης

«ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ»

Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Ελληνες συγγραφείς του περασμένου αιώνα. Εργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Κάποια από αυτά δημιούργησαν τριβές με κάποιους εκκλησιαστικούς χώρους και ήταν φυσικό, αφού με υβριστικά λόγια αναφέρονταν στο Χριστό και την Εκκλησία. Αλλωστε, υπήρξεν “σημείον αντιλεγόμενον” και μεταξύ των Ελλήνων συγγραφέων, αλλά κυρίως μεταξύ αριστεριστών και εθνικοφρόνων, μέσα σε μια ψυχροπολεμική εποχή, όπου τα πολιτικά πάθη ήταν οξυμμένα. Εξήντα χρόνια πέρασαν από το θάνατό του και ακόμα καλλιεργείται από ορισμένους ο μύθος, ότι η Εκκλησία τον Αφόρισε και δεν τον κήδευσε.

Ο μύθος αυτός έχει καταρριφθεί από έγγραφα και συγκεκριμένα γεγονότα, που αποδεικνύουν ότι: “Ουδέποτε ο Ν. Καζαντζάκης αφορίστηκε από την Εκκλησία”.

Στα γεγονότα αυτά ξεχωρίζει η ιστορία ενός στρατιωτικού ιερέα, ο οποίος ακόμα βρίσκεται “εν ζωή”, του π. Σταύρου Καρπαθιωτάκη, που συνόδευσε τον Καζαντζάκη στην τελευταία του κατοικία και μάλιστα χρειάστηκε να φύγει από το στρατόπεδο όπου υπηρετούσε, χωρίς άδεια, διότι ο διοικητής είχε δώσει διαταγή να μην βγει κανένας έξω από το στρατόπεδο στις 5 Νοεμβρίου, που θα κηδεύονταν ο Ν. Καζαντζάκης. Οι Αρχές και ο στρατός φοβόντουσαν μεγάλες φασαρίες. Για την πράξη του αυτή, του επεβλήθηκε από στρατοδικείο 20ήμερη φυλάκιση.

Η ιστορία του παπά Σταύρου, καθώς και τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην Κρήτη το 1957, την ημέρα της κηδείας του συγγραφέα, δεν θα είχαν σημασία αν δεν τα εντάξει κανείς στο γενικότερο ψυχροπολεμικό κλίμα της εποχής.

Λίγο πριν από την κηδεία του, ο τότε Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος Ψαλιδάκης, επικοινώνησε με το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να ενημερώσει για την κατάσταση, να μάθει αν έχει αφοριστεί ο Καζαντζάκης και να λάβει οδηγίες περί του πρακτέου. Η απάντηση που έλαβε ήταν: “Εις απάντησιν σεπτής εντολής, γνωρίζω υμίν ότι ερευνήσας μετά προσοχής τους οικείους κώδικας του Αρχείου, δεν ανεύρον τοιούτον αφορισμόν. Εναπόκειται εις τον οικείον Αρχιερέα πως θα διαχειρισθεί το ζήτημα (αρθ. έγγραφο 23/57 Αρχιγραμματέας Μητροπολίτης Φιλαδελφείας Μελίτων). Ο Αρχιεπίσκοπος λοιπόν, κ. Ευγένιος, κλήθηκε ν’ αποφασίσει για την τέλεσιν της νεκρώσιμης ακολουθίας. Ετσι, η εξόδιος ακολουθία έγινε κανονικά στο Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά στο Ηράκλειο, με όλα τα προβλεπόμενα από την Ορθόδοξη Εκκλησία και μάλιστα προεξήρχεν ο Κρήτης Ευγένιος, με τον Πρωτοσύγκελό του και 17 ιερείς.

Λίγο χρόνια μετά την κηδεία, την Κρήτη επισκέφτηκε ο τότε οικ. Πατριάρχης Αθηναγόρας, όπως πληροφορεί σε σχετικό κείμενό του, ο Αρκαλοχωρίου Μητροπολίτης κ. Ανδρέας, τονίζοντας: Είναι πολύ χαρακτηριστική η δήλωση του τότε οικ. Πατριάρχη Αθηναγόρα, όταν ρωτήθηκε για το Ν. Καζαντζάκη: “Τα βιβλία του κοσμούν την πατριαρχική βιβλιοθήκη”.

Ο Ν. Καζαντζάκης λοιπόν, όχι μόνο δεν αφορίστηκε από την Εκκλησία, αλλά και ενταφιάστηκε σύμφωνα με τους κανόνες και την τάξη της Εκκλησίας. Οσοι λοιπόν καλλιεργούν αυτόν τον μύθο του αφορισμού, για οποιονδήποτε λόγον, είναι ψευδολόγοι και συκοφάντες.

*Πρωτοπρεσβύτερος

Σελίδα 9 από 95
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree