Print this page

Η χρησιμότητα της προπόνησης δύναμης

12 Μαϊ 2016

Του Γιώργου Πελίδη*
Η μέγιστη δύναμη έχει σχέση με την ηλικία, στην αναπτυξιακή ηλικία αυξάνεται προοδευτικά, έως την πλήρη ωρίμανση της εφηβείας και μεγιστοποιείται στην ηλικία των 20 ετών. Η διατήρηση της μέγιστης δύναμης διαρκεί περίπου 10 χρόνια ενώ στην συνέχεια αρχίζει η παρακμή της με την πάροδο του χρόνου. Η παρακμή της μέγιστης δύναμης είναι μικρότερη μέχρι την ηλικία των 50 ετών ενώ είναι μεγαλύτερη μετά τα 50 χρόνια. Ραγδαία είναι η πτώση της μετά τα 60 χρόνια.
Η απώλεια της μυϊκής μάζας οφείλεται στην μειωμένη ικανότητα σύνθεσης της πρωτεΐνης όπως και στις καθημερινές δραστηριότητες της καθημερινής ζωής οι οποίες περιορίζονται σημαντικά με το πέρασμα του χρόνου.
Η καθημερινή συστηματική άσκηση περιορίζει σημαντικά την μείωση της δύναμης και επιβραδύνει την παρακμή της, χωρίς όμως την αναστολή της.
Η μέγιστη δύναμη του μυός πρέπει να βελτιώνεται στη περίοδο της ακμής της και να διατηρείται καθ’ όλη την διάρκεια της αθλητικής δραστηριότητας. Η καριέρα των αθλητών μπορεί να παραταθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα όταν διατηρείται η μέγιστη δύναμη και η ισχύς των μυών σε υψηλό επίπεδο.
Η μείωση της απόδοσης των παικτών αποδίδεται στην μείωση της ποσότητας και της έντασης της προπόνησης δύναμης και όχι στην ικανότητα τους να ανταπεξέλθουν στις επιβαρύνσεις.


*Πτυχιούχος: Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Τμήμα: Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού-ΤΕΦΑΑ
Ειδικότητα: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Προπονητής: UEFA C' Αναπτυξιακών ηλικιών
Προπονητής: UEFA B' Nέας σχολής 2015

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree