ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στις 19, 20 και 21 Ιουλίου, στον Δημοτικό Θερινό Κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός” θα προβληθεί η ταινία του Παντελή Βούλγαρη “Το τελευταίο σημείωμα”

Η ταινία αναφέρεται στην αληθινή ιστορία του 34χρονου Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο οποίος εκτελούσε χρέη διερμηνέα για τον Γερμανό διοικητή του στρατοπέδου Χαϊδαρίου Καρλ Φίσερ και ήταν ένας από τους 200 αγωνιστές οι οποίοι εκτελέστηκαν στην Καισαριανή την 1η Μαΐου 1944.

Η πρόσφατη ελληνική Ιστορία εμπνέει για άλλη μία φορά τον Παντελή Βούλγαρη, ο οποίος τη χρησιμοποιεί συχνά ως φόντο μιας συγκινητικής ανθρώπινης περιπέτειας, άλλοτε εν πολλοίς μυθοπλαστικής («Χάπυ Νταίη», «Ψυχή Βαθιά») και άλλοτε βασισμένης σε αληθινά γεγονότα και πρόσωπα («Ελευθέριος Βενιζέλος», «Πέτρινα Χρόνια»). Το «Τελευταίο Σημείωμα» αφηγείται την ιστορία του κομμουνιστή και συνδικαλιστή Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο οποίος συνελήφθη από το καθεστώς Μεταξά, εξορίστηκε και κατέληξε στις φυλακές Ακροναυπλίας, απ’ όπου παραδόθηκε στους Γερμανούς μαζί με εκατοντάδες άλλους πολιτικούς κρατούμενους.

Η ταινία τον συναντά στο στρατόπεδο Χαϊδαρίου, όπου ασκεί χρέη διερμηνέα για τον διοικητή του, τον υπολοχαγό των SS Καρλ Φίσερ. Ο τελευταίος νιώθει αντιφατικά συναισθήματα γι' αυτόν, τον παίρνει μαζί του σε εκδρομές, του προτείνει να φύγει με τη μνηστή του για τη Γερμανία, αλλά τον απειλεί και τον τιμωρεί όταν του μιλάει ειλικρινά και χωρίς δουλοπρέπεια.

Ένα από τα αφηγηματικά πλεονεκτήματα της ταινίας είναι ότι προσπαθεί όσο μπορεί να εστιάζει στα όσα διαδραματίζονται εντός του στρατοπέδου. Η περιγραφή είναι ρεαλιστική, με λιγοστές γραφικότητες (ο Ούγγρος δεσμοφύλακας, ο κρατούμενος που επιπλήττει τον Σουκατζίδη σαν ένα είδος ένοχης συνείδησης) και μερικές καλοστημένες λεπτομέρειες (το καρβέλι με τις τρεις χαρακιές-χαραμάδες ελπίδας και διαφυγής). Το βάρος όμως πέφτει στη σχέση του ναζί αξιωματικού με τον Έλληνα κρατούμενο, ένα δραματικά και ιδεολογικά πρωταγωνιστικό δίδυμο το οποίο αντιπαρατίθεται ψυχολογικά, πολιτικά κι εντέλει πολιτισμικά, με τον Σουκατζίδη (ένας λιτός, ερμηνευτικά αποτελεσματικότατος Ανδρέας Κωνσταντίνου) να έχει τη σεναριακή εύνοια –καθότι αγέρωχος, πράος και θαρραλέος, πραγματικός ήρωας–, αλλά με τον εσωτερικά ταραγμένο Καρλ Φίσερ να κερδίζει τελικά τις εντυπώσεις, κυρίως χάρη στην ερμηνεία του έμπειρου Αντρέ Χένικε («Η Πτώση», «Victoria»).

Το σενάριο της Ιωάννας Καρυστιάνη και του Παντελή Βούλγαρη κεντάει ψιλοβελονιά την (σχεδόν ερωτική) έλξη και ταυτόχρονα αναπόφευκτη απώθησή τους, η οποία συμπυκνώνει εύστοχα μια δυναμικά δραματική σύγκρουση χαρακτήρων, απόλυτα συνδεδεμένη με τη φονική σύγκρουση κρατών και ιδεολογιών που μαίνεται γύρω τους. Αυτό το γύρω τους, αντίθετα, αντιμετωπίζεται από την ταινία με ακαδημαϊκή ευπρέπεια, η οποία, πατώντας στη διεκπεραιωτική διήγηση γεγονότων (εντελώς περιττή η σκηνή δολοφονίας του υποστράτηγου Κρεχ) και στους σχηματικούς υποστηρικτικούς χαρακτήρες, οδηγεί το στόρι μέχρι την κορύφωσή του, την εκτέλεση των 200 στο σκοπευτήριο της Καισαριανής την Πρωτομαγιά του 1944. Κι ενώ έχει προηγηθεί ένα καλοσκηνοθετημένο, βαθιά ανθρώπινο αποχαιρετιστήριο γλέντι, εκεί όλα κινούνται στο ρελαντί κυριολεκτικά και μεταφορικά, οι μελοδραματικοί τόνοι ανεβαίνουν κατακόρυφα και η εύκολη συγκίνηση εκβιάζεται με έναν αταίριαστο μέχρι τότε χολιγουντιανά μεγαλόσχημο, εκκωφαντικό τρόπο.

 (Αθηνόραμα - κριτική του Χρήστου Μήτση)

 

Το τελευταίο σημείωμα

Σκηνοθεσία:Παντελής Βούλγαρης

Σενάριο:Παντελής Βούλγαρης, Ιωάννα Καρυστιάνη

Πρωταγωνιστούν:Αντρέα Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Βασίλη Κουκαλάνι, Μελία Κράιλινγκ, Τάσο Δήμα

Χώρα: Ελλάδα

Διάρκεια: 117'

Έτος: 2017

Είδος ταινίας: Δραματική

 

Υπενθυμίζουμε ότι λόγω τεχνικών προβλημάτων η ταινία “Ο καλός στρατιώτης Σβέικ” δεν θα προβληθεί στις 26 Ιουλίου. Στη θέση της θα παρακολουθήσουμε την πολυβραβευμένη ταινία “Το όνομα του Ρόδου” βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς στο πλαίσιο των πανελλήνιων εκδηλώσεων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με θέμα τις ιστορίες της νύκτας, «Εν Νυκτί», διοργανώνει τη Δευτέρα 30 Ιουλίου, ώρα 20.00 στον αρχαιολογικό χώρο του Γυναικόκαστρου Κιλκίς, σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Κιλκίς, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικόκαστρου και την Ομάδα Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης την εκδήλωση “Νυχτερινές διαδρομές, αφηγήσεις, μουσικές… ουρανίων σωμάτων επισκοπήσεις στο βυζαντινό κάστρο του Γυναικόκαστρου Κιλκίς”.

Ιστορίες αφηγούνται αρχαιολόγοι της Εφορείας υπό τους ήχους του κλαρινετίστα Ηλία Γκίρμπα. Η παρατήρηση των ουρανίων σωμάτων γίνεται με τηλεσκόπιο και τη βοήθεια της Ομάδας των Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης.

Η εκδήλωση ξεκινά στην είσοδο του βυζαντινού κάστρου, ώρα 20.00,

και είναι ελεύθερη για το κοινό.

*Συνιστούμε στους συμμετέχοντες να φορούν μακρύ παντελόνι, αθλητικά παπούτσια και να έχουν μαζί τους νερό, φακό ή φαναράκι και μαξιλαράκι ανάπαυσης.

Υπεύθυνες δράσεων: Δρ Γεωργία Στρατούλη, αρχαιολόγος - Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κιλκίς & Δρ Μαρία Φαρμάκη, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κιλκίς

Τηλ. επικοινωνίας 2310-413 415 (Δευτέρα έως Παρασκευή 07.30-15.30)

“IDA” στον θερινό

Η δραματική ταινία “IDA” θα προβληθεί σήμερα Τετάρτη 18 Ιουλίου, στον Δημοτικό Θερινό Κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός” .

Σκηνοθεσία:Pawel Pawlikowski

Σενάριο:Pawel Pawlikowski, Rebecca Lenkiewicz

Πρωταγωνιστούν:Agata Kulesza, Agata Trzebuchowska, Dawid Ogrodnik

Χώρα: Πολωνία, Δανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο

Διάρκεια: 82'

Έτος: 2013

Είδος ταινίας: Δραματική

Βραβεία: Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας,καλύτερη ταινία από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, βραβείο BAFTA καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας

Σύνοψη: Το 1962 η νεαρή δόκιμη μοναχή Άννα συναντά λίγο προτού δώσει τους όρκους της τη μόνη ζωντανή συγγενή της, την αδελφή της μητέρας της Βάντα. Εκείνη της αποκαλύπτει πως είναι εβραϊκής καταγωγής και την παίρνει μαζί της σε ένα ταξίδι ανεύρεσης του τάφου αλλά και του τρόπου θανάτου των γονιών της κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

 

athinorama.gr

Κριτική του Χρήστου Μήτση

Μπαίνοντας στη δεκαετία του ’60, μια εποχή σφοδρών πανευρωπαϊκών αλλαγών, η Πολωνία εξακολουθεί να στέκει διχασμένη ανάμεσα στον καθολικισμό και τον κομουνισμό, το βαρύ χθες και το αβέβαιο μέλλον. Εκείνη την εποχή η Άννα είναι μια νεαρή δόκιμη μοναχή που προετοιμάζεται να δώσει τους όρκους της, όταν η ηγουμένη του μοναστηριού τής ανακοινώνει ότι πρέπει πρώτα να τακτοποιήσει τις εκκρεμότητές της με τον έξω κόσμο και να συναντήσει τη μοναδική­ ζωντανή συγγενή της.

Η αδερφή της μητέρας της Βάντα την υποδέχεται­ στωικά στην αρχή, ανακοινώνοντάς της πως είναι κόρη Εβραιοπολωνών, οι οποίοι σκοτώθηκαν στον πόλεμο, και το βαφτιστικό όνομά της είναι Ίντα. Η Άννα αιφνιδιάζεται, αλλά συμφωνεί να ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι στον τόπο που χάθηκαν τα ίχνη των συγγενών τους και να ανακαλύψουν τι πραγματικά τους συνέβη, σε ένα κινηματογραφικό οδοιπορικό που θα μπορούσε να εξελιχτεί σε ψυχολογικό θρίλερ, κοινωνικό δράμα ή ιστορικό χρονικό.

Το λιτό και διάρκειας μόλις 82 λεπτών «Ida» όμως αποδεικνύεται τελικά κάτι πολύ πολυπλοκότερο. Γεννημένος στη Βαρσοβία, ο 57χρονος Πάβελ Παβλικόφσκι ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα στη Μεγάλη Βρετανία και κέρδισε φήμη με τα «Το Τελευταίο Καταφύγιο» και «Το Καλοκαίρι του Έρωτά μου».

Επισκεπτόμενος κινηματογραφικά για πρώτη φορά την πατρίδα του, επιστρέφει στην γκρίζα και μελαγχολική μεταπολεμική της πραγματικότητα, η οποία είναι πολύ πιο ανήσυχη απ’ όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Τα γεωμετρικά, ακίνητα και ασπρόμαυρα κάδρα του την αναβιώνουν με έναν… ονειρικό ρεαλισμό, αποπνέοντας μια αίσθηση μοντέρνου στιλιζαρίσματος και ταυτόχρονα ταινίας εποχής.

Ο χώρος, απειλητικός ακόμη και όταν η κάμερα περιπλανιέται στην εξοχή, και ο χρόνος, τελετουργικά αργοκίνητος, αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστές και καθορίζουν με ιστορική ακρίβεια­ τα κίνητρα και τη συμπεριφορά των δύο ηρωίδων. Η μία από αυτές αντιπροσωπεύει ένα τυφλά ταγμένο στην πίστη, ξεκομμένο από τις ρίζες του μέλλον, στο οποίο όμως το αύριο ανήκει δικαιωματικά, και η άλλη (δικαστής σε δίκες πολιτικών εκκαθαρίσεων κατά τη δεκαετία του ’50) ένα γεμάτο ενοχές παρελθόν που καταλαβαίνει πως δεν έχει καμιά θέση στην καινούργια ημέρα που ξημερώνει.

Περνώντας μέσα από το τέλος των ιδεολογιών, την επώδυνη εθνική «ενηλικίωση» και τα αδιέξοδα διλήμματα της πολιτικής, το «Ida» επικεντρώνεται με κινηματογραφική σοφία και αφηγηματική απλότητα στη σχέση δύο παγιδευμένων στις ψευδαισθήσεις τους γυναικών. Μέσα στο βλέμμα τους (αριστουργηματικό το τελευταίο μονοπλάνο, στο οποίο κάμερα και ηρωίδα επιτέλους «κινούνται») συμπυκνώνει ιστορικά ψέματα και αλήθειες ζωής. Πικρές, μα παρήγορες, τραγικές όσο κι αισιόδοξες. Ενώ περιγράφει με απόλυτη ακρίβεια ένα αυστηρό εκεί και τότε, παραμένει διαχρονικό και απόλυτα επίκαιρο.

 

tvxs.gr

«H «Ida» είναι μια ταινία για την ταυτότητα, την οικογένεια, την πίστη, την ενοχή, τον σοσιαλισμό και τη μουσική. Ήθελα να κάνω μια ταινία για την ιστορία, η οποία δεν θα ήταν ιστορική. Μια ηθική, αλλά όχι διδακτική ταινία. Ήθελα να πω μια ιστορία στην οποία ο καθένας «έχει τους λόγους του», μια ιστορία πιο κοντά στην ποίηση παρά στην αφήγηση. Περισσότερο απ' όλα όμως, ήθελα να αποστασιοποιηθώ από τη συνήθη ρητορική του Πολωνικού Κινηματογράφου. Η Πολωνία στην «Ida» παρουσιάζεται από έναν "αουτσάιντερ", φιλτραρισμένη μέσα από τη προσωπική μνήμη και το συναίσθημα, τους ήχους και τις εικόνες της παιδικής ηλικίας...» - Πάβελ Παβλικόφσκι (Pawel Pawlikowski)

 

Να σημειώσουμε πως λόγω τεχνικών προβλημάτων η ταινία “Ο καλός στρατιώτης Σβέικ” δεν θα προβληθεί στις 26 Ιουλίου. Στη θέση της θα παρακολουθήσουμε την πολυβραβευμένη ταινία “Το όνομα του Ρόδου” βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο

«XΑΝΑ ΖΟΟ 10 Χρόνια μαζί»

Η παιδική σκηνή του Χρήστου Τριπόδη και η Εταιρεία Μέθεξις, παρουσιάζουν τη θρυλική παράσταση ΧΑΝΑ ΖΟΟ στο Κιλκίς την Δευτέρα 23 Ιουλίου στις 21:00 στο «Ανοιχτό Θέατρο» για μια μοναδική παράσταση.

Στην παράσταση “ XANA ZOO 10 Χρόνια μαζί!” παρουσιάζονται όλες οι μεγάλες επιτυχίες του Μάνου Βαφειάδη που λάτρεψαν τα παιδιά μέσα από το “Mazoo an the Zoo” και το “XANA ZOO”.

Είναι ένα ξέφρενο πάρτι γεμάτο τραγούδι και χορό. Οι θεατές με έναν μαγικό τρόπο βλέπουν να έρχονται για να τραγουδήσουν και να χορέψουν μαζί τους όλοι οι αγαπημένοι τους ήρωες.

Η Τερέζα, ο Παύλος και η Νίκη ανεβαίνουν στο Μαγικό χαλί του XANA ZOO και ταξιδεύουν σε όλη την Χοραλία. Πρώτος σταθμός η Ινδία για να συναντήσουν την Τίγρη που είναι “μπουρλότο και όλες ζηλεύουν το λυγερό κορμί της”. Επόμενος σταθμός η Αφρική για να συναντήσουν την αγαπημένη τους Καμήλα και τον μαλλιαρό Γορίλα. Το ταξίδι δεν έχει τελειωμό! Να σου και η Κατσίκα που είναι γλύκα και μοιάζει με την Μόνικα Μπελούτσι, να σου και ο Σκαντζόχοιρος, να σου και η Αγελάδα που είναι η πιο ωραία στην Ελλάδα, να σου και ο Παπαγάλος, να σου και όλη η υπόλοιπη τρελοπαρέα. Οι μικροί μας (..και όχι μόνο) φίλοι συμμετέχουν από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό, χορεύοντας και τραγουδώντας, σε μια ονειρεμένη παράσταση που θα τους μείνει αξέχαστη!

 

Πρωταγωνιστούν: Τερέζα Σάσσου, Πιερρόπουλος Παύλος, Νίκη Λάππα.

Σκηνοθεσία: Παπαγάλος

Κείμενα: Μπουμπού η Αλεπού

Μουσική: Ντρούλης Ντρούλης χοντρούλης

Χορογραφίες: Αστακός

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Χρήστος Τριπόδης

 

Προπώληση εισιτηρίων 7€: Βιβλιοπωλείο «Ηλιάδης» (τηλ. 23410-75307) και ηλεκτρονικά στο viva.gr

Γενική είσοδος 8€

Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ

 

Διάρκεια: 80 λεπτά

Παραγώγη ΜΕΘΕΞΙΣ

Τηλέφωνα επικοινωνίας : 210-7622034 & 6943 290 294

Μελωδικό φεγγάρι στο Παλατιανό

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς, στοχεύοντας στη γνωριμία του κοινού με την αρχαία πολιτεία του Παλατιανού, διοργανώνει την Παρασκευή 27 Ιουλίου, στις 8.30μμ, στον αρχαιολογικό χώρο και σε συνεργασία με το καλλιτεχνικό- πολιτιστικό σύνολο «Πόλις» και τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Ν. Κιλκίς «Π. Μουλάς, μουσική εκδήλωση αφιερωμένη στα φεγγάρια που αγαπήσαμε, με τίτλο: «Μελωδικό φεγγάρι σε μια αρχαία πολιτεία Παλατιανό, Κιλκίς»

Θα προηγηθεί ξενάγηση στον χώρο από τους αρχαιολόγους της Υπηρεσίας

Οι μελωδίες θα συνοδευτούν από απαγγελίες ποιημάτων.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό

Γενικός συντονισμός: Δρ Γεωργία Στρατούλη, Προϊσταμένη ΕΦΑ Κιλκίς - αρχαιολόγος

Υπεύθυνη δράσεων: Δρ Μαρία Φαρμάκη - αρχαιολόγος

Τηλ. επικοινωνίας 2310 413415.

Οι προβολές στον Δημοτικό Θερινό Κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός” συνεχίζονται. Η εβδομάδα ξεκινάει την Τρίτη 17 Ιουλίου, στις 21.30 με την Γαλλική ταινία  “120 Χτύποι το Λεπτό”.

Σκηνοθεσία: Robin Campillo

Σενάριο: Robin Campillo, Philippe Mangeot

Πρωταγωνιστούν: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adèle Haenel

Χώρα: Γαλλία

Διάρκεια: 140'

Έτος: 2017

Είδος Ταινίας: Δραματική

Βραβεία: κέρδισε το Μέγα Βραβείο του διαγωνιστικού τμήματος από την κριτική επιτροπή του Φεστιβάλ  Καννών, το βραβείο FIPRESCI

Κατάλληλο για 18 ετών και άνω

Σύνοψη: Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και με τη μάστιγα του AIDS να εξαπλώνεται, ο νεαρός Νατάν γίνεται μέλος της ακτιβιστικής οργάνωσης Act Up. Εκεί, ανάμεσα στις συνεχείς ενέργειες διαμαρτυρίας κι ενημέρωσης, θα γνωρίσει τον μαχητικό και ασυμβίβαστο Σον.

 

athinorama.gr

Κριτική του Χρήστου Μήτση

Πρόκειται για εκείνα τα –σπάνια– δράματα που θίγουν αληθινά κι επίκαιρα κοινωνικά θέματα, αναδεικνύοντάς τα χωρίς παραβολές και αλληγορίες αλλά και χωρίς τον παραμικρό διδακτισμό. Ιστορίες που μιλούν για συγκεκριμένους ανθρώπους και ταυτόχρονα για όλους μας, για συγκεκριμένα προβλήματα (μεταναστευτικό, ρατσισμός, ανεργία, καταπίεση μειονοτήτων...), που όμως μεταμορφώνονται σε διαχρονικά διλήμματα ζωής μπροστά στην κάμερα.

Σε ένα πρώτο επίπεδο, λοιπόν, η τρίτη σκηνοθετική προσπάθεια του μοντέρ και σεναριογράφου («Ελεύθερος Ωραρίου», «Ανάμεσα στους Τοίχους») Ρομπέν Καμπιγιό είναι η λεπτομερής καταγραφή της καθημερινότητας της ακτιβιστικής οργάνωσης Act Up στο Παρίσι των αρχών του ’90. Αναλυτική παρουσίαση των συνελεύσεων των μελών της κι εξαντλητική ακρίβεια στον τρόπο εργασίας και δράσης τους: ναι, ο αληθινός ακτιβισμός είναι αφοσίωση σε ιδέες, αλλά ταυτόχρονα λογιστική, νούμερα (διόλου τυχαίο το 120 του τίτλου), γραφειοκρατία...

Ο Καμπιγιό όμως δεν σταματάει εκεί. Εισάγοντας διακριτικά στοιχεία αποστασιοποίησης και ονειρικής φαντασίας –όπως ένας διάλογος στο αμφιθέατρο χωρίς «αληθινό» περιβάλλοντα ήχο ή οι σκηνές χορού στο μπαρ με τα αιωρούμενα σωματίδια–, προχωράει ένα βήμα πέρα από τον (κοινωνικό, αλά Νταρντέν) ρεαλισμό και αρχίζει να αφηγείται μια ερωτική ιστορία που γεννιέται «στο πεδίο της μάχης». Αυτήν του νεοφερμένου στην οργάνωση Νατάν και του θαρραλέου, ασυμβίβαστου Σον, οι οποίοι θα φτάσουν μαζί, περνώντας διά πυρός και σιδήρου, στο τέλος της διαδρομής. Μιας διαδρομής γεμάτης χαρές και απογοητεύσεις, πολιτικές νίκες και συναισθηματικά τραύματα, στιγμές απόλυτης ηδονής και ώρες αβάσταχτης πίκρας.

Το «120 Χτύποι το Λεπτό» δεν είναι η φωτογραφία μιας εποχής, αλλά οι οπτικοποιημένες αναμνήσεις που έχει αφήσει πίσω της. Είναι ένα χρονικό γεγονότων κι ένα ντοκιμαντέρ συναισθημάτων, μια κραυγή καταγγελίας κι ένα δοκίμιο πάνω στη μεταμόρφωση – των σωμάτων, των ιδεών μα και της ίδιας της ταινίας, που αλλάζει σταδιακά ύφος και σημείο εστίασης. Έτσι αυτό που ξεκινά ως στρατευμένη δήλωση εξελίσσεται σε κάτι πολύ πιο περίπλοκο πολιτικά, φιλοσοφικά και κινηματογραφικά, με τον Καμπιγιό, ο οποίος μας αιφνιδιάζει διαρκώς διηγηματικά, να καταφέρνει να συνδυάσει υποδειγματικά το πραγματικό με το φαντασιακό και τον κρότο του πρωτοσέλιδου με τον ψίθυρο της κάθε άγνωστης, μικρής ανθρώπινης ιστορίας.

«Casablanca» στο θερινό σινεμά

Στις  14 Ιουλίου στον θερινό κινηματογράφο Κιλκίς “Δημήτριος Ζωηρός” θα προβληθεί η ταινία «Casablanca», ένα αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Σκηνοθεσία: Michael Curtiz

Σενάριο: Julius J. Epstein, Philip G. Epstein

Πρωταγωνιστούν: Humphrey Bogart, Ingrid Bergman, Paul Henreid

Χώρα: ΗΠΑ, Διάρκεια: 102΄, Έτος: 1942, Είδος Ταινίας: Δραματική

Βραβεία: Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και  σεναρίου, Υποψήφια για όσκαρ Α', Β' ανδρικού ρόλου και   μουσικής.

Σύνοψη: Στην Καζαμπλάνκα του Παγκοσμίου πολέμου ένας Αμερικανός συναντά την παλιά του αγαπημένη, παντρεμένη τώρα με έναν άλλον, η οποία χρειάζεται τη βοήθειά του για να διαφύγει από τη χώρα.

 

Artic.gr

Η επανέκδοση της πολυβραβευμένης ταινίας του 1942 με πρωταγωνιστές τον Humphrey Bogart και την Ingrid Bergman είθισται να προβάλλεται κάθε χρόνο σε πολλούς θερινούς κινηματογράφους της χώρας και σίγουρα όχι τυχαία. Με τον Bogart να παραδίδει μαθήματα πνευματώδους γοητείας και φλερτ, τον Curtiz να χειρίζεται αριστοτεχνικά την ασπρόμαυρη εικόνα και τις ατάκες, που πλέον έχουν γίνει κλασσικές, να διαδέχονται η μία την άλλη, η «Casablanca» αποτελεί 76 χρόνια μετά την κυκλοφορία της μια εξωτική κινηματογραφική ηδονή.

 

Lifo.gr

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ένα πλήρες ερωτικό δράμα σε καιρό πολέμου, θρίαμβος του συστήματος του στούντιο κι ένα από τα μοναδικά έργα που η σκηνοθετική ματιά είναι αρμονικά διασκορπισμένη σε όλες τις βαθμίδες της παραγωγής. Ευδιάκριτα χολιγουντιανό, με τα faux σκηνικά, την αγαπησιάρικη αλλά και επική μουσική του Στάινερ, πολύ του καιρού του και αθεράπευτα ρομαντικό, σκληραίνει από τον Μπόγκαρντ και τον Ρέινς, είναι γεμάτο από ατάκες και μεγάλες σκηνές, αλλά γοητεύει με τις λεπτομέρειες, τα βλέμματα, το look και τον αέρα του.

 

www.sansimera.gr

Ο Γουόλις ήθελε για σκηνοθέτη τον Γουίλιαμ Γουάιλερ, που, όμως, δεν ήταν διαθέσιμος και κατέληξε στον φίλο του Μάικλ Κέρτιζ, έναν ουγγροεβραίο μετανάστη και ικανό κινηματογραφιστή. Πρώτη επιλογή για το δίδυμο των πρωταγωνιστών ήταν ο Ρόναλντ Ρίγκαν (ο μετέπειτα πρόεδρος των ΗΠΑ) και η Αν Σέρινταν. Τελικά, τους ρόλους ανέλαβαν ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρντ κι η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, σοφή επιλογή, όπως αποδείχθηκε.

Τα γυρίσματα της Καζαμπλάνκα ξεκίνησαν στις 25 Μαΐου 1942 και ολοκληρώθηκαν στις 3 Αυγούστου του ίδιου χρόνου. Έγιναν σε στούντιο, εκτός των σκηνών στο αεροδρόμιο που γυρίστηκαν σε φυσικό χώρο. Η ταινία κόστισε 1.039.000 δολάρια και ήταν μια μέση παραγωγή για τα μέτρα της εποχής. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων προέκυψε πρόβλημα με το ύψος των πρωταγωνιστών. Η σουηδέζα ηθοποιός προεξείχε του Μπόγκαρτ κατά πέντε πόντους στις μεταξύ τους σκηνές. Για να φαίνεται ψηλότερος, ο Μπόγκι πατούσε πάνω σε τούβλα ή μαξιλάρια κι έτσι η τάξη επί της οθόνης αποκαταστάθηκε.

Τη μουσική της ταινίας έγραψε ο διακεκριμένος συνθέτης Μαξ Στάινερ, με κορυφαία στιγμή τη Μάχη των τραγουδιών, όπου Σύμμαχοι και Γερμανοί αντιπαρατίθενται συμβολικά στο κλαμπ του Ρικ, τραγουδώντας οι μεν τη Μασσαλιώτιδα, οι δε το τραγούδι Die wacht am Rhein (Η Φρουρά στο Ρήνο). Ξεχωριστή στιγμή αποτελεί το τραγούδι του Χέρμαν Χάπφελντ As Time Goes By, που στην ενορχήστρωση του Στάινερ υπογραμμίζει τις δραματικές κορυφώσεις της ταινίας.

Η πρεμιέρα της Καζαμπλάνκα δόθηκε με πάσα επισημότητα στις 26 Νοεμβρίου 1942 στο Χόλιγουντ Θίατερ της Νέας Υόρκης, προκειμένου να συμπέσει με την απόβαση των Συμμάχων στη γαλλοκρατούμενη Βόρειο Αφρική και την κατάληψη της Καζαμπλάνκα. Σε γενική προβολή βγήκε στις 23 Ιανουαρίου 1943 για να εκμεταλλευτεί τη Διάσκεψη της Καζαμπλάνκα μεταξύ Τσόρτσιλ και Ρούσβελτ. Στην Ελλάδα έκανε πρεμιέρα μεσούσης της Κατοχής στις 11 Οκτωβρίου 1943.

Η υποδοχή της ταινίας από το κοινό υπήρξε θερμή. Με εισπράξεις 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων κατέλαβε την 7η θέση στο πίνακα με τις εμπορικότερες ταινίες του 1943. Το ίδιο θερμή ήταν και η αμερικάνικη κριτική, με εξαίρεση το χλιαρό σχόλιο του περιοδικού The New Yorker, που τη χαρακτήρισε «απλώς ανεκτή». Το 1944 η Καζαμπλάνκα ήταν υποψήφια για οκτώ βραβεία Όσκαρ και τελικά κέρδισε τρία (διασκευασμένου σεναρίου, σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας).

Από 12-13 στον Δημοτικό θερινό κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός” θα προβληθεί η παιδική ταινία “Επιχείρηση Μαμά”, συμπαραγωγής Σουηδίας-Δανίας.

Σκηνοθεσία: Esben Toft Jacobsen

Σενάριο: Esben Toft Jacobsen,Jannik Tai Mosholt

Χώρα: Σουηδία, Δανία, Διάρκεια: 80', Έτος: 2014

Είδος ταινίας: Κινούμενα σχέδια

Βραβεία: Βραβευμένο σε τέσσερα διεθνή Φεστιβάλ Κινουμένων σχεδίων

To «Επιχείρηση: Μαμά!» είναι μια ιστορία για το τι σημαίνει να επιδιώκεις το αδύνατο. Μια ιστορία για ένα μικρό κούνελο, που αποφασίζει να αγωνιστεί ενάντια στην πιο ισχυρή δύναμη. Στην πορεία, θα μάθει όλο και περισσότερα πράγματα για τη ζωή. Ο Γιόχαν είναι ένας μικρός κούνελος που ζει ευτυχισμένος με την οικογένειά του, στη μακρινή Κουνελοχώρα. Όταν η μητέρα του θα χαθεί ξαφνικά, ο Γιόχαν θα αποφασίσει να ξεκινήσει ένα περιπετειώδες και δύσκολο ταξίδι για να την φέρει πίσω. Στη διαδρομή, θα συναντήσει παράξενα πλάσματα, αξιολάτρευτους συμμάχους και τρομερές δυσκολίες, μέχρι να φτάσει στο Βασίλειο του πιο ισχυρού αντίπαλου του: του Βασιλιά του Φτερού!

Στις 6 Ιουλίου θα αρχίσουν οι προβολές στο θερινό σινεμά του Κιλκίς.

Για φέτος έχουν επιλεγεί 31 ταινίες, που θα κρατήσουν συντροφιά τους Κιλκισιώτες, έως τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Οι ταινίες που θα προβληθούν, είναι οι εξής:

  • Ζητείται εγκέφαλος για ληστεία / 6-7 Ιουλίου
  • No / 10-11 Ιουλίου
  • Επιχείρηση Μαμά (παιδική ταινία) /12-13 Ιουλίου
  • Casablanca / 14 Ιουλίου
  • 120 χτύποι το λεπτό /17 Ιουλίου
  • IDA / 18 Ιουλίου
  • 7.Το τελευταίο σημείωμα /19-20-21 Ιουλίου
  • Οι φύλακες του χρυσού αυγού (παιδική ταινία) /24-25 Ιουλίου
  • Ο καλός στρατιώτης Σβέικ /26 Ιουλίου
  • Επάγγελμα Παλαμάκιας / 27-28 Ιουλίου
  • Γοριλομπελάδες (παιδική ταινία) /31 Ιουλίου- 1 Αυγούστου
  • Potiche / 2 Αυγούστου
  • Καλή σύζυγος /3 Αυγούστου
  • Ο εγωιστής γίγαντας /4 Αυγούστου
  • Η ολοκαίνουρια Καινή Διαθήκη/ 7-8 Αυγούστου
  • Ένας χωρισμός /9 Αυγούστου
  • Υπόθεση Φριτς Μπάουερ /10 Αυγούστου
  • 12 ένορκοι /11 Αυγούστου
  • Top Cat Γατοσυμμορία (παιδική ταινία) /14-15 Αυγούστου
  • 20.Η ψυχή και το σώμα /16 Αυγούστου
  • Το αδελφάτο των Ιπποτών της ελεεινής τραπέζης /17 Αυγούστου
  • 10 μικροί νέγροι /18 Αυγούστου
  • Ο μεγάλος δικτάτωρ /21 Αυγούστου
  • Ο κυνηγός /22 Αυγούστου
  • Oh boy /23 Αυγούστου
  • Η γυναίκα με τη Μερσέντες / 24 Αυγούστου
  • Molly's game /25 Αυγούστου
  • Επικίνδυνες Ψαρικές Αποστολές (παιδική ταινία) /28-29 Αυγούστου
  • Έρωτες και φιλίες/ 30 Αυγούστου
  • Για καλό και για κακό / 31 Αυγούστου
  • Πώς να γίνεις Λατίνος εραστής /1 Σεπτεμβρίου

ΒΡΑΔΙΑ STAND UP COMEDY | ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς διοργανώνουν μια Βραδιά Stand up comedy με τους :  Ήρα Κατσούδα, Ανδρέα Πασπάτη και Θανάση Σαμαρά  μια μοναδική παράσταση ολόφρεσκης κωμωδίας!

Παρασκευή  22  Ιουνίου  2018 | Ώρα 21:00 |ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Τρείς κωμικοί , με μακροχρόνια εμπειρία στον χώρο του stand up comedy, αγαπητοί στην Θεσσαλονίκη και με μεγάλη παρουσία σε όλη την Ελλάδα, μοιράζονται την ίδια σκηνή και μας παρουσιάζουν κομμάτι της δουλειάς τους. Τρείς άνθρωποι, τρία διαφορετικά στιλ, έξυπνα αστεία και γρήγορες εναλλαγές σε μια βραδιά ολόφρεσκης κωμωδίας.

Διάρκεια Παράστασης| 90 λεπτά

Λίγα λόγια για τους κωμικούς:

Η Ήρα Κατσούδα ασχολείται επαγγελματικά µε το stand up comedy, με συνεχείς παραστάσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και σε περισσότερες από 30 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.
Το 2014-15 σε συνεργασία με τον Ανδρέα Πασπάτη, παρουσίασαν το πρώτο stand up comedy battle στην Ελλάδα στο πλαίσιο της παράστασης «Ο καθένας τα δικά του», ενώ το 2016 διοργάνωσαν και παρουσίασαν το πρώτο ζωντανό stand up comedy talk show “The Comedians” (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης). Έχει συμμετάσχει στο Stand up for U 2016 για το πρόγραμμα «Νονός της Unicef» που αναμεταδόθηκε από τον ALPHA καθώς επίσης έχει παρουσιάσει την δουλειά της σε διοργανώσεις TedX. (Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη). Το 2012 ήταν μια εκ των δύο συγγραφέων του κωµικού show «Ο ΓΑΜΟΣ» που παιζόταν για 2 χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Φέτος παρουσίασε την σόλο του παράσταση με τίτλο «ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ» που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και επαρχία. Διοργανώνει βραδιές Open Mic. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός και κειμενογράφος διαφηµίσεων. Έχει σπουδάσει Οικονομικά (Α.Π.Θ.), κλασσική μουσική, χορό και υποκριτική (studio Φλέµινγκ).

Ο Ανδρέας Πασπάτης ασχολείται επαγγελματικά µε το stand up comedy. Ξεκίνησε την ενασχόληση του µε την κωμωδία το 2007. Μετράει εμφανίσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και στο Λονδίνο όπου έχει συμμετάσχει και σε παραστάσεις του comedycentral. Το 2015, μαζί με την Ήρα Κατσούδα, διοργάνωσαν και συμπαρουσίασαν, το πρώτο stand up comedy battle, και το 2016 το πρώτο ζωντανό comedy talk show “The Comedians”, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στην Αθήνα.  Έχει συμμετάσχει στο «Stand up for U» για το πρόγραμμα «Νονός της Unicef», που αναμεταδόθηκε από τον ALPHA. Φέτος παρουσίασε την σόλο του παράσταση με τίτλο «Τσάι Party» που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και επαρχία.  Ιδρυτής και πρόεδρος της comedy society του Brunel University (London), παραδίδει stand up comedy workshops και διοργανώνει βραδιές Open Mic.  Σπούδασε Πληροφορική (Α.Π.Θ.) και Game Design (Brunel University London).

Ο Θανάσης Σαμαράς (Cain) ξεκίνησε ν’ ανεβάζει κωμικά βίντεο στο Youtube το 2012 και από τότε ανήκει στην ομάδα του Comedy Lab. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με το Mega channel όσον αφορά στην δημιουργία βίντεο για την ηλεκτρονική πλατφόρμα του καναλιού. Η ενασχόλησή του με τα βίντεο τον οδήγησε να εργαστεί κι ως Executive Producer στην εταιρία Entrinno Productions, του Σάκη Τανιμανίδη, για λογαριασμό της εκπομπής «Ντενεκές» που προβλήθηκε από το Μακεδονία TV. Εκτός των βίντεο ασχολείται επαγγελματικά και με το Stand Up Comedy τα τελευταία πέντε χρόνια. Έχει παίξει στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας και ήταν ο πρώτος που σε συνεργασία με άλλον κωμικό διοργάνωσε το πρώτο Open Mic στη Θεσσαλονίκη το 2014, για την ανάδειξη νέων ατόμων στο Stand Up Comedy. Συνεχίζει τις παραστάσεις μέχρι τώρα κι ετοιμάζεται για την πρώτη του σόλο παράσταση.

 ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:    

Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:

Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς

ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ:

του Δήμου Παιονίας                           

Σελίδα 1 από 18
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree