ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Και εμείς, μικροί και μεγάλοι, παλιοί και νέοι, ταξιδιώτες στη χώρα του θεατρικού λόγου, της θεατρικής έκφρασης, έχουμε πολλά να μετρήσουμε σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη απόπειρα να ανοιχτούμε στον απέραντο ουρανό της τέχνης, στο μαγευτικό και θαυμάσιο κόσμο του θεάτρου. Έναν κόσμο απέραντο, γι' αυτό και με βεβαιότητα λέμε πως ένα απειροελάχιστο κομμάτι του επιχειρήσαμε να αγγίξουμε.

 Έστω και έτσι όμως... γευτήκαμε και γευόμαστε ένα ταξίδι πλούσιο σε συγκινήσεις, ιδέες, μηνύματα ένα ταξίδι, που σε καιρούς που η ψυχρή και αμείλικτη λογική φαντάζει να κυριαρχεί απόλυτα, μας καλεί πρώτα απ' όλα να αισθανθούμε, να συγκινηθούμε και όσο πιο πλέρια και πιο δυνατά το καταφέρνουμε, τόσο πιο γεμάτοι , πιο ωραίοι στην ψυχή μας νιώθουμε. Ένα ταξίδι, που μας σηκώνει από τις καρέκλες μας, που μας βάζει να κινηθούμε, να τρέξουμε, να χορέψουμε. Το αγαπάμε αυτό το ταξίδι , για όλα τα παραπάνω και ίσως, το πιο σημαντικό- που συμπυκνώνει τα προηγούμενα - γιατί κόντρα στη λογική του "κοίτα τον εαυτούλη σου" και "δε βαριέσαι" μας δίνει την ευκαιρία , να ακουμπήσουμε ο ένας τον άλλο, να «ακουμπήσουμε» ο ένας στον άλλο, να γνωριστούμε πιο ουσιαστικά και να γνωρίσουμε κι άλλους ανθρώπους, έξω από το χώρο του σχολείου, να μάθουμε απ’ αυτούς και μαζί μ’ αυτούς… Ένα ταξίδι ομαδικότητας, συνεργασίας ,συναίσθησης και ενσυναίσθησης.

Φέτος, αφού επιχειρήσαμε μια ευρύτερη γνωριμία με τον μπρεχτικό λόγο, μελετώντας το έργο του Μπ. Μπρέχτ « Ο καλός άνθρωπος του Σε-Τσουαν» και είχαμε μια αρχική επαφή με το θέατρο του Ι. Καμπανέλη  « Παραμύθι χωρίς όνομα» καταλήξαμε στην πηγή του θεατρικού λόγου, στο αρχαίο δράμα και πιο συγκεκριμένα στην αριστοφανική κωμωδία. Επιλέξαμε την "Ειρήνη ", τη δέυτερη απο τις αντιπολεμικές κωμωδίες του μεγάλου ποιητή. Πιστεύουμε πως σήμερα η έτσι κι αλλιώς επικαιρότητα και η διαχρονικότητα του αριστοφανικού λόγου μπορεί με το έργο αυτό να μας βοηθήσει , ώστε να διατρανώσουμε, με το δικό μας θεατρικό τρόπο, το παγκόσμιο μήνυμα της «Ειρήνης» . Ένα μήνυμα που μπορεί να ακούγεται κοινότοπο και αυτονόητο, να που όμως χρειάζεται να δίνουμε και σήμερα τη μάχη του αυτονόητου.

Σας περιμένουμε λοιπόν , στις 28 και 29 Απριλίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς, στις 9 μ.μ να υμνήσουμε την ειρήνη, να τραγουδήσουμε για την ειρήνη...»

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς και τον Δήμο Κιλκίς διοργανώνουν  την θεατρική παράσταση «Η τέλεια γυναίκα», μια μαύρη κωμωδία που υπογράφει και πρωταγωνιστεί ο Ιάκωβος Μυλωνάς.

Την Παρασκευή 21 Απριλίου και ώρα 21:00 στο Συνεδριακό Κέντρο  Κιλκίς

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Αντί εισιτηρίου θα συγκεντρωθούν τρόφιμα μακράς διαρκείας (π.χ όσπρια, ρύζι, ζυμαρικά, γάλα εβαπορέ, έλαια, κ.λ.π) τα οποία με την  συνδρομή του Συλλόγου Υπαλλήλων ΠΕ Κιλκίς θα διατεθούν στον    Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό / Τμήμα Κιλκίς υπέρ αρωγής ευπαθών οικογενειών.

 

Λίγα λόγια για το έργο:

"Η Τέλεια γυναίκα" του Ιάκωβου Μυλωνά. Ένα από τα έργα, που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε! Ο Ιάκωβος Μυλωνάς επιστρέφει σε έναν μοναδικό ρόλο, με μία ερμηνεία καθηλωτική

Όταν τα όνειρα δε γίνονται πραγματικότητα την κατάλληλη στιγμή, τότε μπορεί να γίνουν εφιάλτες. Ο Ιάκωβος Μυλωνάς τα έκανε κωμωδία!

Τα παιδικά χρόνια, ο πρώτος έρωτας, η ζωή που ζούμε για να είναι ευχαριστημένοι οι άλλοι, οι άπληστες σχέσεις, η μοναξιά, η αναζήτηση του ιδανικού, του τέλειου,  η λύτρωση, κυριαρχούν στην σκηνή. 

Όλα αυτά δοσμένα με πάρα πολύ χιούμορ, γιατί έτσι κι αλλιώς τα σοβαρότερα πράγματα λέγονται στα αστεία.

Μια συγκινητική κωμωδία που θα σας κάνει να γελάτε και να δακρύζετε συγχρόνως.

Ένα εξαιρετικό ανέβασμα με υπέροχη σκηνοθεσία και μουσική.

Μία δυνατή παράσταση που θέτει και απαντά σε πολλά ερωτήματα.

 

Είδος: Μαύρη κωμωδία

Διάρκεια 65 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Συντελεστές

Κείμενο: Ιάκωβος Μυλωνάς 

Σκηνοθεσία, Ερμηνεία: Ιάκωβος Μυλωνάς

Σκηνικά-Κοστούμια: Φίλιππος Παπαθανασίου

Φωτισμοί: Ηλίας Καρτάκης

Διδασκαλία τραγουδιών: Άννα Χαρισίδου

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Φίλιππος Παπαγεωργίου

Βοηθός παραγωγής: Κατερίνα Σουίπα

Γενική επιμέλεια Μαρία Τσολάνα

Η Πολιτιστική Εταιρία Εκπαιδευτικών Ν. Κιλκίς διοργανώνει την Τετάρτη 26 Aπριλίου στις 8.00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του συλλόγου (Μητροπόλεως 11, 3ος όροφος), εκδήλωση αφιερωμένη στον ποιητή Κωστή Παλαμά.

Η φιλόλογος Εύη Παναγοπούλου θα παρουσιάσει τον «άγνωστο» Παλαμά βασισμένη στο «Δωδεκάλογο του Γύφτου».

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Την Κυριακή 23 του Απρίλη και ώρα 12.00 στο "Παλλάς" στην παραλία

Σε μία σύμπραξη με το σύνολο κλασικής μουσικής Thess Quintet απαγγέλουν Έλληνες ποιητές και ποιήτριες οι Γιώργος Γιαννόπουλος και Γιάννης Τσιτσίμης.

Τα “Κυριακάτικα Πρωινά της Κ.Ο.Θ.” συνεχίζονται με ένα νέο σύνολο κλασικής μουσικής, το Thess Quintet, το οποίο αποτελείται από πέντε καταξιωμένους μουσικούς που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, με ρεπερτόριο που περιλαμβάνει έργα για κουιντέτο πνευστών και έχει στόχο να παρουσιάσει έργα Ελλήνων συνθετών, αλλά και διασκευών γνωστών έργων του διεθνούς ρεπερτορίου, φέρνοντας κοντά στη μουσική δωματίου ένα ευρύτερο κοινό.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη σύνθεση ‘Rondo, έργο 18’ του συνθέτη και αρχιμουσικού Γιώργου Χλίτσιου, ο οποίος έχει πλούσια εργογραφία στο κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο, με πολλές συμμετοχές σε διεθνείς διαγωνισμούς, τους ’10 ελληνικούς σκοπούς’ του σπουδαίου Γιάννη Κωνσταντινίδη, την ‘Ώρα Έκτη’ του Γιώργου Κυριακάκη, σε μουσική διεύθυνση Δημοσθένη Φωτιάδη, που αναφέρεται στην εβραϊκή έκτη ώρα που σύμφωνα με τις Γραφές άφησε ο Χριστός την τελευταία Του πνοή πάνω στο σταυρό και ολοκληρώνεται με την “Κυπριακή Σουίτα” του Άλκη Μπαλτά που βασίζεται σε λαϊκούς σκοπούς τραγουδιών και χορών της Κύπρου.

Όλα τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν στον Ξενώνα Προστασίας Άγαμων Μητέρων και Κακοποιημένων Γυναικών “Το Σπίτι της Μαρίας”.

Κυριακή 23 Απριλίου, ώρα 12:0, στην Αίθουσα Συναυλιών Κ.Ο.Θ., Λ. Νίκης 73

 

Thess Quintet

Βιβή Παπαϊωάννου (φλάουτο)

Γιάννης Τσόγιας-Ραζάκοβ (όμποε)

Ρουσλάν Τσόγιας-Ραζάκοβ (κλαρινέτο)

Μαλίνα Ηλιοπούλου (φαγκότο)

Παντελής Φεϊζός (κόρνο)

 

Πρόγραμμα:

Ελληνική Μουσική και Ποίηση

Γιώργος Χλίτσιος: Rondo, έργο 18

Γιάννης Κωνσταντινίδης: 10 Airs Populaires Grecs

Γιώργος Κυριακάκης: Ώρα Έκτη (μουσική διεύθυνση: Δημοσθένης Φωτιάδης)

Άλκης Μπαλτάς: Κυπριακή Σουίτα

Έργα τους θα αναγνώσουν οι ποιητές Γιώργος Γιαννόπουλος και Γιάννης Τσιτσίμης

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ.

Προπώληση εισιτηρίων από το εκδοτήριο της Κ.Ο.Θ., Λ. Νίκης 73, τηλ. 2310 236990 (Δευτέρα-Πέμπτη 9:00-17:00, Παρασκευή 9:00-14:00) και από το www.tsso.gr

Στο σημείωμά του στο φυλλάδιο της παράστασης, ο κ. Παύλος Δανελάτος είναι ιδιαιτέρως αιχμηρός. Γράφει μεταξύ άλλων, ο σκηνοθέτης της παράστασης “Το σακάκι που βελάζει”.

“...Θωρώ πως το έργο αυτο στην Ελλάδα του σήμερα, είναι τραγικά επίκαιρο. Στην Ελλάδα που καθημερινά ο λαός υφίσταται το αλύπητο μαστίγιο των πολιτικών μας, που για να στηρίξουν τη χρεωκοπία ενός κράτους που μόνοι τους έφεραν στον γκρεμό, χωρίς καμμιά ντροπή εφευρίσκουν νέα μέτρα, που διαλύουν όνειρα, ζωές και οικογένειες και μ’ έναν παράλογο κυνισμό ζητάνε όλο και περισσότερα από τον ήδη λεηλατημένο πολίτη”.

Σκληρά λόγια, οπωσδήποτε. Αποδεκτά ομως από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Οχι μόνο των πολλών πολιτών που βρέθηκαν ως θεατές στην παράσταση της Θεατρικής Ομάδας της ΤΕΧΝΗΣ, με το “Σακάκι που βελάζει” του Στανισλάβ Στρατίεβ. Από το 1976 που γράφτηκε το αριστούργημα του Βούλγαρου συγγραφέα μέχρι σήμερα και διαπερνώντας δεκαετίες και αντίθετα πολιτικά συστήματα, “όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλο τα ίδια μένουν”. Το γνωστό υποζύγιο, ο καθημερινός πολίτης, θα υφίσταται πάντα και τα πάντα από των γραφειοκρατών τη φάρα. Το “Σύστημα”, που παραμένει αλώβητο, αθάνατο, μόνιμα βασανιστικό και βάρβαρο, επιτελεί τον αιώνιο και αέναο σκοπό του: τη σύνθλιψη της αξιοπρέπειας, της τιμής, της υπερηφάνειας, της ίδιας της ζωής εντέλει, του καθημερινού πολίτη.

Από την πρώτη σκηνή κιόλας του έργου, ο θεατής αναπόφευκτα καταφεύγει στο ενημερωτικό φυλλάδιο. Ψάχνει ένα και μόνο στοιχείο: πότε γράφτηκε το έργο. Με τη διαπίστωση ότι γράφτηκε το 1976, εν τη δόξη δηλαδή του Κομουνιστικού καθεστώτος, γεν­νώνται ερωτήματα: μήπως η βουλγαρική κοινωνία ήταν τόσο προχωρημένη και... φιλελεύθερη;  Ή, μήπως, η αγανάκτηση του συντρόφου-πολίτη ήταν τέτοιας έκτασης και καθολικότητας, οπότε και το Καθεστώς το ίδιο των Γραφειοκρατών, έκανε τα στραβά μάτια; Γιατί τέτοιος χλευασμός της Γραφειοκρατίας-της πεμπτουσίας του Συστήματος-μοιραία θα συνεπαγόταν Σιβηρίες για τους εχθρούς του Σοσιαλισμού!

Η παράσταση της Θεατρικής Ομάδας απ’ την πρώτη στιγμή “σε βάζει στο πνεύμα”. Τα εμβληματικά “μπρεχτικά” μουσικά κομμάτια του Θάνου Μικρούτσικου με την μοναδική φωνή της αξέχαστης Μαρίας Δημητριάδου, προϊδεάζουν για τα βέβαια που θα ακολουθήσουν “για τον άνθρωπο που τον μποδίζουν να βαδίσει”. Για τον “άνθρωπο που τον αλυσοδένουνε”. Οι πινελιές του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού για την παράσταση γίνονται εμφανείς εξ αρχής. Κάτι, όχι απαραίτητα κακό, όχι απλοϊκό, αλλά εξαιρετικά απλό για την περίσταση και την παράσταση. Οι αδρές γραμμές του κειμένου και οι ακόμη πιο αδρές σε τραγικότητα καταστάσεις που περιγράφονται, μάλλον δεν σηκώνουν πολλούς νεωτερισμούς και ακροβασίες αχρείαστες. Το πικρό γέλιο που βγάζουν οι καταστάσεις πρέπει να το προκαλούν οι ίδιες οι πικρές καταστάσεις κι όχι οι παρεμβάσεις, ακόμη και στο σενάριο. Η μεγάλη δύναμη του έργου είναι το ίδιο το σενάριο, με την απλότητα του λόγου και την αδυσώπητη αμεσότητα των εξοργιστικών καταστάσεων. Καταστάσεων εξαιρετικά γνώριμων και οικείων στο θεατή.

Η Θεατρική Ομάδα της ΤΕΧΝΗΣ διατηρεί τον βασικό κορμό της, χρόνια τώρα. Ενας κορμός που ωριμάζει θεαματικά, ενδυναμώνεται καλλιτεχνικά, με αποτέλεσμα να ενσωματώνει γρήγορα και χωρίς κραδασμούς τα νέα μέλη. Στην απόδοση των ρόλων δεν υπάρχουν “ορατές κοιλιές”. Σίγουρα η ερμηνευτική δεινότητα έχει τις διαβαθμίσεις της. Το σύνολο όμως στο τέλος της παράστασης αφήνει την γλυκειά γεύση της σοβαρής δουλειάς, της σεμνότητας, της υπευθυνότητας των συντελεστών. Από τον σκηνοθέτη, μέχρι τον ηθοποιό με τον μικρότερο ρόλο.

Με τα χρόνια η σοβαρή δουλειά της ΤΕΧΝΗΣ περνάει και στους θεατές. Επιτελεί τον άλλο σοβαρό της ρόλο, τον εκπαιδευτικό. Οι θεατές ξέρουν να αναγνωρίζουν, να επιβραβεύουν, να ενθαρρύνουν. Σε κάθε παράσταση υπάρχει μια “αποκάλυψη”. Αυτή τη φορά από τα νέα μέλη αυτός που έβγαζε αβίαστο, πικρό αλλά πλούσιο γέλιο, ήταν ο “κύριος ασανσέρ”. Ο Φωκίων Παπαδόπουλος, νοσηλευτής στο Νοσοκομείο, ήταν ο ξεκαρδιστικός “άνθρωπος του ανελκυστήρα”. Του ανελκυστήρα-συμβόλου της αδυσώπητης γραφειοκρατίας. Το εκπαιδευμένο κοινό της ΤΕΧΝΗΣ χειροκρότησε με θέρμη τον συγκινητικό μονόλογο-μανιφέστο της εξεγερμένης γραφειοκράτισσας Ντερμεζίεβα. Εναν μονόλογο που απέδωσε θαυμαστά η έμπειρη Σοφία Κεσίδου.

 

Οι συντελεστές

Συμμετείχαν με σειρά εμφάνισης

Θεόφιλος Γουλτίδης

Μαρία Σαμαρά

Πάολα Χαραλαμπίδου

Γιώργος Ποζίδης

Χάρης Ισαακίδης

Γιώτα Πουγαρίδου

Αντζυ Πλόχουρα

Φωκίων Παπαδόπουλος

Τζένη Κουλίδου

Σοφία Κεσίδου

Σέβη Πίτσαρα

Ιφιγένεια Ποζίδου

Παύλος Τάνης

Μιχάλης Καρπούζης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μ.Κωνσταντίνου

Κατασκευή Σκηνικών: Γιώργος Ποζίδης

Π. Φλωρίδης

Μια ακόμη εξαιρετική δουλειά της ΤΕΧΝΗΣ έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι Κιλκισιώτες. Είναι η παράσταση με το έργο του Στανισλάβ Στρατίεβ “Το σακάκι που βελάζει”, που παρουσιάζεται από τη Θεατρική Σκηνή της ΤΕΧΝΗΣ.

Ηδη δόθηκαν δύο παραστάσεις το περασμένο Σαββατοκύριακο 18-19 Μαρτίου, με τους θεατές να μένουν ενθουσιασμένοι από το νέο εγχείρημα. Απομένουν άλλες δύο παραστάσεις το ερχόμενο Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς.

Φωτεινές αναλαμπές από το λαμπρό Σύλλογο, σε μια γκρίζα πραγματικότητα και καθημερινότητα.

Να πάμε!

«Αναφορά στον Γκρέκο»

Ο Δήμος Κιλκίς φιλοξενεί την παράσταση «Αναφορά στον Γκρέκο» του Nίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Τάκη Χρυσικάκου την Τετάρτη 22 Μαρτίου και ώρα 8.30 μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο.

Η εξαιρετική παράσταση «Αναφορά στον Γκρέκο» ξεκίνησε το ταξίδι της  από την Κρήτη,  τη  γενέτειρα του Νίκου Καζαντζάκη και θα παρουσιασθεί σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό (η παράσταση ήδη παρουσιάσθηκε στις Βρυξέλλες στις 4 Ιουνίου του περασμένου χρόνου μετά από πρόσκληση του τομέα πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου).

Η «Αναφορά στον Γκρέκο» είναι το τελευταίο έργο τού μεγάλου Έλληνα συγγραφέα, ένα είδος πνευματικής αυτοβιογραφίας ή, όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Καζαντζάκης, μια «αναφορά»  με τη στρατιωτική έννοια του όρου, σχετικά με τους στόχους του και τις προσπάθειές του. Ξεκινά από τα παιδικά του χρόνια και σταματά στην ημέρα της «κρητικής ματιάς» και στη σύλληψη της Οδύσσειας. Δεν αφηγείται το σύνολο της ζωής του, αλλά παρουσιάζει τους σταθμούς της πνευματικής του πορείας, χωρίς να ακολουθεί την αυστηρή χρονολογική σειρά της πραγματικής του βιογραφίας.

Μια παράσταση, που μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) συναντάμε το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα.

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Τάκης Χρυσικάκος, που ερμηνεύει τον Νίκο Καζαντζάκη και πρόσωπα του έργου του, και η Γεωργία Νταγάκη, που με την λύρα και το τραγούδι  συνομιλεί με τους πρωταγωνιστές του, τον Καπετάν Μιχάλη, τον Αλέξη Ζορμπά, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και την ωραία Ελένη του Ομήρου!

Συμμετέχει ο εξαίρετος μουσικός Χρυσόστομος Καραντωνίου  παίζοντας κλασική κιθάρα.

«Αλάκερη η ψυχή μου μια κραυγή κι όλο μου το έργο το σχόλιο στην κραυγή αυτή.

 Φωνάζω τη μνήμη να θυμηθεί, περμαζώνω από τον αέρα τη ζωή μου, στέκουμαι σαν στρατιώτης και κάνω την αναφορά μου στον Γκρέκο, γιατί αυτός είναι ζυμωμένος από το ίδιο κρητικό χώμα με μένα και καλύτερα απ’ όλους τους αγωνιστές που ζουν η που έχουν ζήσει μπορεί να με νιώσει».

Ν. Καζαντζάκης

 

Συντελεστές

Θεατρική προσαρμογή  – Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος

Συνεργάτης – Σκηνοθέτης : Εμμανουέλα Αλεξίου

Επιλογές τραγουδιών : Χαϊνης Δημήτρης Αποστολάκης – Γεωργία Νταγάκη

Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλλίδης

Εικαστικά : Βάλια Μαργαρίτη

 

Πρωταγωνιστεί:  Τάκης Χρυσικάκος

Κρητική λύρα - Τραγούδι:  Γεωργία Νταγάκη

Κλασική κιθάρα: Χρυσόστομος Καραντωνίου

 

Προπώληση, άνεργοι, μαθητές-φοιτητές & πολύτεκνοι: 10 ευρώ

Γενική είσοδος: 12 ευρώ

Η προπώληση γίνεται από το Γραφείο Πολιτισμού του Δήμου Κιλκίς, τις εργάσιμες μέρες  και ώρες.

Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2341352205 και 209.

H Θεατρική Σκηνή της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς παρουσιάζει το θρυλικό έργο του Στανισλάβ Στρατίεβ «Το σακάκι που βελάζει» στις 18, 19, 25 και 26 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς. Έναρξη παραστάσεων: 8.30μ.μ.

Το έργο περιγράφει την περιπέτεια ενός μορφωμένου ανθρώπου που μπλέκει στα δίχτυα μιας κρατικής υπηρεσίας εξαιτίας μιας γελοίας παρεξήγησης και στην προσπάθειά του να γλυτώσει από τον παραλογισμό του συστήματος καταλαβαίνει πώς ο άνθρωπος συνθλίβεται καθημερινά μαζί με τις αξίες και τα οράματά του. Μια μαύρη πολιτική κωμωδία (με μπόλικα στοιχεία του παραλόγου και «ενέσεις» από το επικό θέατρο του Μπρεχτ) που έγινε και γίνεται παγκόσμια επιτυχία από το 1976 που γράφτηκε, ως σήμερα.

Σκηνοθεσία: Παύλος Δανελάτος

Κατασκευή σκηνικών: Γιώργος Ποζίδης

Παίζουν: Θεόφιλος Γουλτίδης, Χάρης Ισαακίδης, Μιχάλης Καρπούζης, Σοφία Κεσίδου, Τζένη Κουλίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Σέβη Πίτσαρα, Άντζυ Πλόχουρα, Γιώργος Ποζίδης, Ιφιγένεια Ποζίδου, Γιώτα Πουγαρίδου, Μαρία Σαμαρά, Παύλος Τάνης, Πάολα Χαραλαμπίδου.

Γενική είσοδος: 8 ευρώ, προπώληση: 7 ευρώ, μαθητικό, φοιτητικό: 5 ευρώ.

Πληροφορίες-Προπώληση: ΤΕΧΝΗ Κιλκίς, 25ης Μαρτίου 20 Κιλκίς, Τηλ: 23410-24217 & 6944 244 76.

Ενας “κυριακάτικος περίπατος” βράδυ Σαββάτου στο Πολύκαστρο

Πριν δέκα χρόνια μια ομάδα από τον τότε δήμο Αξιούπολης, ξεκίνησε μια προσπάθεια, με κινητήρια δύναμη την προσωπική τους ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία μέσα από τις “ζωές των άλλων”. Ηταν η αγάπη τους για το Θέατρο και όχι η δίψα για προσωπική προβολή, που τους ώθησε να τολμήσουν να εκτεθούν σε κοινή θέα. Το “Θεατρικό Εργαστήρι” της Αξιούπολης ήταν γεγονός.

Εκτοτε, και πάντα υπό την καθοδήγηση του σεμνού, αθόρυβου κι εργατικού κ. Τζίμη Κούρτη, το “Εργαστήρι” χάρισε στιγμές όμορφες, κωμικές και συγκινητικές, σίγουρα ανθρώπινες στους πολλούς θεατές που έσπευδαν με αδημονία για την καινούργια παραγωγή σε κάθε νέα απόπειρα της θεατρικής ομάδας των συμπολιτών τους. Των ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Ξεκινώντας με τις “Εκκλησιάζουσες” του Αριστοφάνη και ακολούθως τη “Βεγγέρα” του Καπετανάκη, τα “Μαθήματα Ανατομίας” του Τ. Ουίλιαμς, τον “Κατά φαντασίαν ασθενή” του Μολιέρου, το αριστουργηματικό “Μικρό Πρίγκιπα” του Σαιντ-Εξυπερύ, “Το ξύπνημα” του Φ. Ράμε, τη “Νύφη της Κούλουρης” του Ευ. Παντόπουλου, το “Ω, τί κόσμος μπαμπά” του Μουρσελά, τον “Δεκαπεντάλεπτο Αμλετ” του Στόπαρντ, τον “Αμλετ η παρωδία” του Τζ. Κούρτη, το Εργαστήρι έφθασε στο περασμένο Σάββατο 11 Μαρτίου 2017 όπου παρουσίασε τον “Κυριακάτικο Περίπατο” του Ζ. Μισέλ.

Στο Πολιτιστικό Κέντρο Πολυκάστρου δεν παρατηρήθηκε το αδιαχώρητο. Το “Εργαστήρι” έζησε πολύ καλύτερες πρεμιέρες. Το “ελλειμματικό” ισοζύγιο όμως καλύφθηκε από το θερμό χειροκρότημα των θεατών, μεταξύ των οποίων ο βουλευτής Γ. Γεωργαντάς, ο δήμαρχος Παιονίας Χρ. Γκουντενούδης, ο αντιδήμαρχος Γ. Παμποράκης, η δημ. σύμβουλος Ελ. Δούμου.

Στο πασίγνωστο έργο του Ζ. Μισέλ, ο σκηνοθέτης ακολούθησε και πάλι τη δοκιμασμένη συνταγή της δεκαετίας: Παράσταση ρεαλιστική, με στοιχεία ακαδημαϊκά χωρίς υπερβολές, ακροβασίες και άσκοπους “νεωτερισμούς”. Μετά από 10 χρόνια, η εμπειρία και η ωριμότητα των ηθοποιών, είναι ικανή να φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Που, εν προκειμένω, δεν ήταν άλλο από την αφύπνιση των θεατών-πολιτών όλων των εποχών και όλων των περιοχών του πλανήτη, για τα όσα τραγικά πολλές φορές συμβαίνουν γύρω τους καθημερινά χωρίς αυτοί να συμμετέχουν, αφού “για όλα υπάρχει μια δικαιολογία”. Η μετατροπή του πολίτη σε αδιάφορο θεατή -παρατηρητή του καναπέ, είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα του Συστήματος, προκειμένου αυτό να κάνει τη δουλειά του ανενόχλητο. Αυτή η αφύπνιση είναι και ο μέγας στόχος του συγγραφέα, όπως τον περιγράψει με τη φράση “Γράφω για να εμποδίσω τους ανθρώπους να κοιμούνται...”

 

Οι συντελεστές

Απόδοση-διασκευή: Τζίμης Κούρτης

Σκηνοθεσία, σκηνογραφία, μουσική επιμέλεια: Τζίμης Κούρτης

Φωτισμός: Τζίμης Κούρτης, Κ. Μιχαηλίδης

Κατασκευή Σκηνικών: Λεων. Πασχαλίδης και ο θίασος

Αφίσα-πρόγραμμα-γραφικά σκηνικών: Μάνος Σιωνίδης

Επεξεργασία κειμένου: Γιώργος Ευθυμιάδης

Ηθοποιοί: Κώστας Μανασής, Τάνια Τσούκα, Λεων. Πασχαλίδης, Ελ. Λιακοπούλου, Γιώργος Ευθυμιάδης, Μάνος Σιωνίδης, Δήμητρα Φωτοπούλου.

Παναγιώτης Φλωρίδης

(Φωτό: Κωστής Μανασής)

Σελίδα 1 από 8
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree