ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μια ακόμη εξαιρετική δουλειά της ΤΕΧΝΗΣ έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι Κιλκισιώτες. Είναι η παράσταση με το έργο του Στανισλάβ Στρατίεβ “Το σακάκι που βελάζει”, που παρουσιάζεται από τη Θεατρική Σκηνή της ΤΕΧΝΗΣ.

Ηδη δόθηκαν δύο παραστάσεις το περασμένο Σαββατοκύριακο 18-19 Μαρτίου, με τους θεατές να μένουν ενθουσιασμένοι από το νέο εγχείρημα. Απομένουν άλλες δύο παραστάσεις το ερχόμενο Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς.

Φωτεινές αναλαμπές από το λαμπρό Σύλλογο, σε μια γκρίζα πραγματικότητα και καθημερινότητα.

Να πάμε!

«Αναφορά στον Γκρέκο»

Ο Δήμος Κιλκίς φιλοξενεί την παράσταση «Αναφορά στον Γκρέκο» του Nίκου Καζαντζάκη, σε σκηνοθεσία Τάκη Χρυσικάκου την Τετάρτη 22 Μαρτίου και ώρα 8.30 μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο.

Η εξαιρετική παράσταση «Αναφορά στον Γκρέκο» ξεκίνησε το ταξίδι της  από την Κρήτη,  τη  γενέτειρα του Νίκου Καζαντζάκη και θα παρουσιασθεί σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό (η παράσταση ήδη παρουσιάσθηκε στις Βρυξέλλες στις 4 Ιουνίου του περασμένου χρόνου μετά από πρόσκληση του τομέα πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου).

Η «Αναφορά στον Γκρέκο» είναι το τελευταίο έργο τού μεγάλου Έλληνα συγγραφέα, ένα είδος πνευματικής αυτοβιογραφίας ή, όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Καζαντζάκης, μια «αναφορά»  με τη στρατιωτική έννοια του όρου, σχετικά με τους στόχους του και τις προσπάθειές του. Ξεκινά από τα παιδικά του χρόνια και σταματά στην ημέρα της «κρητικής ματιάς» και στη σύλληψη της Οδύσσειας. Δεν αφηγείται το σύνολο της ζωής του, αλλά παρουσιάζει τους σταθμούς της πνευματικής του πορείας, χωρίς να ακολουθεί την αυστηρή χρονολογική σειρά της πραγματικής του βιογραφίας.

Μια παράσταση, που μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) συναντάμε το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα.

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Τάκης Χρυσικάκος, που ερμηνεύει τον Νίκο Καζαντζάκη και πρόσωπα του έργου του, και η Γεωργία Νταγάκη, που με την λύρα και το τραγούδι  συνομιλεί με τους πρωταγωνιστές του, τον Καπετάν Μιχάλη, τον Αλέξη Ζορμπά, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και την ωραία Ελένη του Ομήρου!

Συμμετέχει ο εξαίρετος μουσικός Χρυσόστομος Καραντωνίου  παίζοντας κλασική κιθάρα.

«Αλάκερη η ψυχή μου μια κραυγή κι όλο μου το έργο το σχόλιο στην κραυγή αυτή.

 Φωνάζω τη μνήμη να θυμηθεί, περμαζώνω από τον αέρα τη ζωή μου, στέκουμαι σαν στρατιώτης και κάνω την αναφορά μου στον Γκρέκο, γιατί αυτός είναι ζυμωμένος από το ίδιο κρητικό χώμα με μένα και καλύτερα απ’ όλους τους αγωνιστές που ζουν η που έχουν ζήσει μπορεί να με νιώσει».

Ν. Καζαντζάκης

 

Συντελεστές

Θεατρική προσαρμογή  – Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος

Συνεργάτης – Σκηνοθέτης : Εμμανουέλα Αλεξίου

Επιλογές τραγουδιών : Χαϊνης Δημήτρης Αποστολάκης – Γεωργία Νταγάκη

Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλλίδης

Εικαστικά : Βάλια Μαργαρίτη

 

Πρωταγωνιστεί:  Τάκης Χρυσικάκος

Κρητική λύρα - Τραγούδι:  Γεωργία Νταγάκη

Κλασική κιθάρα: Χρυσόστομος Καραντωνίου

 

Προπώληση, άνεργοι, μαθητές-φοιτητές & πολύτεκνοι: 10 ευρώ

Γενική είσοδος: 12 ευρώ

Η προπώληση γίνεται από το Γραφείο Πολιτισμού του Δήμου Κιλκίς, τις εργάσιμες μέρες  και ώρες.

Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2341352205 και 209.

H Θεατρική Σκηνή της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς παρουσιάζει το θρυλικό έργο του Στανισλάβ Στρατίεβ «Το σακάκι που βελάζει» στις 18, 19, 25 και 26 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς. Έναρξη παραστάσεων: 8.30μ.μ.

Το έργο περιγράφει την περιπέτεια ενός μορφωμένου ανθρώπου που μπλέκει στα δίχτυα μιας κρατικής υπηρεσίας εξαιτίας μιας γελοίας παρεξήγησης και στην προσπάθειά του να γλυτώσει από τον παραλογισμό του συστήματος καταλαβαίνει πώς ο άνθρωπος συνθλίβεται καθημερινά μαζί με τις αξίες και τα οράματά του. Μια μαύρη πολιτική κωμωδία (με μπόλικα στοιχεία του παραλόγου και «ενέσεις» από το επικό θέατρο του Μπρεχτ) που έγινε και γίνεται παγκόσμια επιτυχία από το 1976 που γράφτηκε, ως σήμερα.

Σκηνοθεσία: Παύλος Δανελάτος

Κατασκευή σκηνικών: Γιώργος Ποζίδης

Παίζουν: Θεόφιλος Γουλτίδης, Χάρης Ισαακίδης, Μιχάλης Καρπούζης, Σοφία Κεσίδου, Τζένη Κουλίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Σέβη Πίτσαρα, Άντζυ Πλόχουρα, Γιώργος Ποζίδης, Ιφιγένεια Ποζίδου, Γιώτα Πουγαρίδου, Μαρία Σαμαρά, Παύλος Τάνης, Πάολα Χαραλαμπίδου.

Γενική είσοδος: 8 ευρώ, προπώληση: 7 ευρώ, μαθητικό, φοιτητικό: 5 ευρώ.

Πληροφορίες-Προπώληση: ΤΕΧΝΗ Κιλκίς, 25ης Μαρτίου 20 Κιλκίς, Τηλ: 23410-24217 & 6944 244 76.

Ενας “κυριακάτικος περίπατος” βράδυ Σαββάτου στο Πολύκαστρο

Πριν δέκα χρόνια μια ομάδα από τον τότε δήμο Αξιούπολης, ξεκίνησε μια προσπάθεια, με κινητήρια δύναμη την προσωπική τους ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία μέσα από τις “ζωές των άλλων”. Ηταν η αγάπη τους για το Θέατρο και όχι η δίψα για προσωπική προβολή, που τους ώθησε να τολμήσουν να εκτεθούν σε κοινή θέα. Το “Θεατρικό Εργαστήρι” της Αξιούπολης ήταν γεγονός.

Εκτοτε, και πάντα υπό την καθοδήγηση του σεμνού, αθόρυβου κι εργατικού κ. Τζίμη Κούρτη, το “Εργαστήρι” χάρισε στιγμές όμορφες, κωμικές και συγκινητικές, σίγουρα ανθρώπινες στους πολλούς θεατές που έσπευδαν με αδημονία για την καινούργια παραγωγή σε κάθε νέα απόπειρα της θεατρικής ομάδας των συμπολιτών τους. Των ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Ξεκινώντας με τις “Εκκλησιάζουσες” του Αριστοφάνη και ακολούθως τη “Βεγγέρα” του Καπετανάκη, τα “Μαθήματα Ανατομίας” του Τ. Ουίλιαμς, τον “Κατά φαντασίαν ασθενή” του Μολιέρου, το αριστουργηματικό “Μικρό Πρίγκιπα” του Σαιντ-Εξυπερύ, “Το ξύπνημα” του Φ. Ράμε, τη “Νύφη της Κούλουρης” του Ευ. Παντόπουλου, το “Ω, τί κόσμος μπαμπά” του Μουρσελά, τον “Δεκαπεντάλεπτο Αμλετ” του Στόπαρντ, τον “Αμλετ η παρωδία” του Τζ. Κούρτη, το Εργαστήρι έφθασε στο περασμένο Σάββατο 11 Μαρτίου 2017 όπου παρουσίασε τον “Κυριακάτικο Περίπατο” του Ζ. Μισέλ.

Στο Πολιτιστικό Κέντρο Πολυκάστρου δεν παρατηρήθηκε το αδιαχώρητο. Το “Εργαστήρι” έζησε πολύ καλύτερες πρεμιέρες. Το “ελλειμματικό” ισοζύγιο όμως καλύφθηκε από το θερμό χειροκρότημα των θεατών, μεταξύ των οποίων ο βουλευτής Γ. Γεωργαντάς, ο δήμαρχος Παιονίας Χρ. Γκουντενούδης, ο αντιδήμαρχος Γ. Παμποράκης, η δημ. σύμβουλος Ελ. Δούμου.

Στο πασίγνωστο έργο του Ζ. Μισέλ, ο σκηνοθέτης ακολούθησε και πάλι τη δοκιμασμένη συνταγή της δεκαετίας: Παράσταση ρεαλιστική, με στοιχεία ακαδημαϊκά χωρίς υπερβολές, ακροβασίες και άσκοπους “νεωτερισμούς”. Μετά από 10 χρόνια, η εμπειρία και η ωριμότητα των ηθοποιών, είναι ικανή να φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Που, εν προκειμένω, δεν ήταν άλλο από την αφύπνιση των θεατών-πολιτών όλων των εποχών και όλων των περιοχών του πλανήτη, για τα όσα τραγικά πολλές φορές συμβαίνουν γύρω τους καθημερινά χωρίς αυτοί να συμμετέχουν, αφού “για όλα υπάρχει μια δικαιολογία”. Η μετατροπή του πολίτη σε αδιάφορο θεατή -παρατηρητή του καναπέ, είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα του Συστήματος, προκειμένου αυτό να κάνει τη δουλειά του ανενόχλητο. Αυτή η αφύπνιση είναι και ο μέγας στόχος του συγγραφέα, όπως τον περιγράψει με τη φράση “Γράφω για να εμποδίσω τους ανθρώπους να κοιμούνται...”

 

Οι συντελεστές

Απόδοση-διασκευή: Τζίμης Κούρτης

Σκηνοθεσία, σκηνογραφία, μουσική επιμέλεια: Τζίμης Κούρτης

Φωτισμός: Τζίμης Κούρτης, Κ. Μιχαηλίδης

Κατασκευή Σκηνικών: Λεων. Πασχαλίδης και ο θίασος

Αφίσα-πρόγραμμα-γραφικά σκηνικών: Μάνος Σιωνίδης

Επεξεργασία κειμένου: Γιώργος Ευθυμιάδης

Ηθοποιοί: Κώστας Μανασής, Τάνια Τσούκα, Λεων. Πασχαλίδης, Ελ. Λιακοπούλου, Γιώργος Ευθυμιάδης, Μάνος Σιωνίδης, Δήμητρα Φωτοπούλου.

Παναγιώτης Φλωρίδης

(Φωτό: Κωστής Μανασής)

Το Θεατρικό Εργαστήρι της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Παιονίας παρουσιάζει την  μαύρη κωμωδία του Ζωρζ Μισέλ (Georges Michel), «Κυριακάτικος Περίπατος» (La Promenade Du Dimanche).

Σάββατο 11 Μαρτίου, ώρα 20.00 μ.μ. Στο Πολιτιστικό Κέντρο Πολυκάστρου

Σκηνοθεσία, Σκηνογραφία, Μουσική Επιμέλεια: Τζίμης Κούρτης

Φωτισμοί: Τζίμης Κούρτης, Κώστας Μιχαηλίδης

Κατασκευή Σκηνικού: Λεωνίδας Πασχαλίδης και ο θίασος

Αφίσα-Γραφικά Σκηνικού: Μάνος Σιωνίδης

Απόδοση - Διασκευή: Τζίμης Κούρτης

ΠΑΙΖΟΥΝ: Γιώργος Ευθυμιάδης, Έλενα Λιακοπούλου, Κώστας Μανασής, Λεωνίδας Πασχαλίδης, Μάνος Σιωνίδης, Τάνια Τσούκα, Δήμητρα Φωτοπούλου,  Χρίστος Μέλλιος

Μια συνηθισμένη οικογένεια, κάνει τον συνηθισμένο περίπατο της, μια συνηθισμένη Κυριακή, στον πεζόδρομο μιας συνηθισμένης πόλης όπου ζει. Καταστήματα εμπορικά, καφενεία, σινεμά και περαστικοί. Όλα συμβαίνουν αλλά τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται. Όλα μοιάζουν με κάτι άλλο. Είναι εκεί αλλά είναι και αλλού. Είναι παντού αλλά και πουθενά. Είναι τώρα, σήμερα αλλά είναι και χθες και θα είναι και αύριο. Παρόν, παρελθόν και μέλλον ταυτόχρονα. Εδώ, στην Ευρώπη, στην Αμερική, στην Ασία, στην Αφρική. Στην Αυστραλία ή στην Ανταρκτική. Είναι αυτοί, είναι οι άλλοι, είμαστε εμείς. Αλλά εμείς είμαστε οι άλλοι. Ποτέ δεν είμαστε εμείς. Ποτέ δεν είμαστε αυτοί.

Ο καθιερωμένος κυριακάτικος περίπατος μιας συνηθισμένης μικρο-αστικής οικογένειας σε μια τυπική μεγαλούπολη δεν επιφυλάσσει απρόοπτα και ανατροπές. Τα πάντα βρίσκονται εκεί όπου πρέπει να βρίσκονται, και για ό,τι συμβαίνει υπάρχει πάντοτε κάποια εύλογη εξήγηση. Τίποτε δεν είναι ικανό να διαταράξει την οικογενειακή γαλήνη. Κάποια προμηνύματα, όπως το ότι κάηκαν οι ασφάλειες στο σπίτι και ότι βούλωσε ο νεροχύτης, προσπερνώνται αδιάφορα, ακόμη κι όταν «τριτώνει το κακό». Σημασία έχει η ανατροφή του παιδιού, η εκμάθηση της καλής συμπεριφοράς, μέσα από στερεότυπες εκφράσεις και κανόνες απαράβατους. Σ΄ έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται, άλλοτε βίαια κι άλλοτε ειρηνικά, η μόνη αξία που πρέπει να μείνει πάση θυσία σταθερή είναι η οικογενειακή τιμή και προπάντων η μεταβίβαση των ιδεών του πατέρα στον γιο του. Έχοντας αφήσει τον σκοτεινό Μεσαίωνα πίσω της, η οικογένεια θα συνεχίσει τον κυριακάτικο περίπατο της εν ειρήνη, προσπερνώντας εμπόδια, μικροκαυγάδες και ανάρμοστες συμπεριφορές του γιου. 

Όπως έγραψε κι ο J. P. Sartre, προλογίζοντας την πρώτη έκδοση του έργου (1966)  «… είναι σκανδαλώδες και δυνατό διότι, η ζωή συνοψίζεται σε έναν περίπατο, όπου το απίθανο γίνεται η αλήθεια…».

Το «Καλλιτεχνικό & Πολιτιστικό Σύνολο η πόλις» ανακοινώνει την πραγματοποίηση της 4ης έκθεσης εικαστικών «πόλις» με τίτλο «χώρος/space». Με τον παραπάνω τίτλο ορίζεται η ευρύτερη έννοια του χώρου που μας περιβάλλει (δομημένος χώρος, φύση, ατμόσφαιρα).

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν καλλιτέχνες από όλη την ελληνική επικράτεια με πρωτότυπα έργα εικαστικών τεχνών (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, φωτογραφία, κεραμική, κολάζ, installation κ.α.).

Η έκθεση γίνεται σε συνέχεια των προσπάθειών του «πόλις» να καθιερώσει ένα νέο εικαστικό θεσμό στην πόλη του Κιλκίς με τον οποίο θα δίνεται η δυνατότητα σε νέους καλλιτέχνες να εκθέτουν την εικαστική τους οπτική επί του εκάστοτε θέματος χρησιμοποιώντας την προσωπική τους γραφή.

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στo Κιλκίς από Δευτέρα 4 έως Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017 στην Καπναποθήκη Αυστροελληνικής του Δήμου Κιλκίς.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα γίνονται παράλληλες εκδηλώσεις στο χώρο της από τα καλλιτεχνικά τμήματα του «πόλις».

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την κ. Ζωή Τζήμητρα στο τηλέφωνο 6945 028 650 και στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή με τη Γραμματεία του "πόλις" στο τηλέφωνο 23410-25111 και στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ipolis.gr, δημοσιεύονται αναλυτικά οι γενικοί και ειδικοί όροι συμμετοχής.

Ομιλία για την ποντιακή διάλεκτο και την ταυτότητά της, διοργανώνει η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μέσων Αποστόλων, την Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017, στις 7μ.μ., στην αίθουσα «Μ. Ανδρόνικος» του φορέα.

Ομιλήτρια θα είναι η φιλόλογος Αρχοντούλα Κωνσταντινίδου, η οποία θα αναπτύξει το θέμα: «Η ταυτότητα της ποντιακής διαλέκτου». Ειδικότερα, θα γίνουν αναφορές στις καταβολές της ποντιακής διαλέκτου, στη διαδρομή της στους αιώνες και στα χαρακτηριστικά της.

Η εκδήλωση εντάσσεται στα πλαίσια της συνεχούς προσπάθειας για ανάδειξη της πολιτισμικής και ιστορικής φυσιογνωμίας του Κιλκίς, καθώς σε προηγούμενες δεκαετίες η ποντιακή διάλεκτος αποτελούσε την κύρια γλώσσα επικοινωνίας στην περιοχή μας.

Σκοπός της ομιλίας είναι να αναδείξει την επιστημονική διάσταση της διαλέκτου, τον πλούτο της, αλλά και να επισημάνει τον ρόλο της στη διατήρηση της εθνικής ταυτότητας του ποντιακού πολιτισμού.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

Την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου στις 18:00 στον χώρο της βιβλιοθήκης έγινε η παρουσίαση του εξαιρετικά ενδιαφέροντος βιβλίου του ψυχιάτρου και συμβούλου οικογενειακών σχέσεων Ιάκωβου Μαρτίδη με τίτλο: "Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά" από τις εκδόσεις Αρμός.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς Αριστείδης Παπαδόπουλος, ενώ το βιβλίο παρουσίασε η Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Μαρία Παπαδοπούλου, η Σχολική Σύμβουλος Ραχήλ Μαρτίδου και ο ίδιος ο συγγραφέας. Ακολούθησαν ερωτήσεις από το κοινό και συζήτηση για θέματα όπως η ανάγκη της αγκαλιάς για παιδιά αλλά και ενήλικες, το διαδίκτυο, τι σημαίνει "έχω καλές σχέσεις με το παιδί μου" και ποιος είναι ο "καλός γονιός", ποια η επίδραση της οικογένειας και του εκπαιδευτικού στην διαμόρφωση των παιδιών. Επίσης για θέματα κατανόησης και αλληλοσεβασμού, για τα όρια και πολλά αλλά που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου που αποτελούνταν κυρίως από γονείς και εκπαιδευτικούς, που έδειξαν με την μεγάλη συμμετοχή τους την ευαισθητοποίηση τους και πόσο πολύ επίκαιρα είναι πάντα θέματα που αφορούν την ψυχολογία των παιδιών.

Ο ρόλος τού γονιού είναι ένα «επάγγελμα» που επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις. Είναι απαιτητικό, τρυφερό, γεμάτο ευθύνες, χαρές, αγωνίες, συγκινήσεις. Το μεγάλωμα των παιδιών δεν θέλει μόνον κόπο, θέλει κυρίως τρόπο! Δεν αρκεί μόνον η αγάπη, χρειάζεται και η γνώση.

Το βιβλίο του ψυχιάτρου Ιάκωβου Μαρτίδη πραγματεύεται και αναλύει με έναν απλό και κατανοητό τρόπο εικοσιτέσσερα σημαντικά θέματα που αφορούν τις σχέσεις γονιών-παιδιών βασιζόμενο στην ελληνική πραγματικότητα. 

Ο Ιάκωβος Μαρτίδης γεννήθηκε το 1957 στη Δράμα. Το 1975 πέρασε με υποτροφία στην Ιατρική Σχολή τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Τελείωσε με άριστα τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Κοινωνική Ψυχιατρική.

Είναι συγγραφέας τού βιβλίου: Η ΑΓΑΠΗ ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ (5η έκδοση), στο οποίο πραγματεύεται το ψυχολογικό ταξίδι τών σχέσεων στον έρωτα, το γάμο και το διαζύγιο και τού βιβλίου: ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ (3η έκδοση), στο οποίο πραγματεύεται τα όσα θα άξιζε να γνωρίζει ένα ζευγάρι, προκειμένου να νοηματοδοτήσει τη ζωή του με αγάπη και ελευθερία.

Τηλέφωνο Βιβλιοθήκης: 23410-76338

Εmail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  Ιστοσελίδα: vivl-kilkis.kil.sch.gr

Facebook: www.facebook.com/LibraryKilkis

Η Πολιτιστική Εταιρία Εκπαιδευτικών Κιλκίς θα παρουσιάσει την παράσταση κουκλοθεάτρου με την τεχνική του μαύρου θεάτρου «Ο Φεγγαροσκεπαστής» το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου στις 7.00μ.μ. και την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου στις 11.30π.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο σε ελεύθερη διασκευή: Θεοδοσία Σβολάκη-Μπάντζου

Κατασκευή κουκλών : Virginja Davtcheva

Σκηνικά : Virginja Davtcheva και Θεοδοσία Σβολάκη-Μπάντζου

Μουσική : Νατάσα Καββαδία

Στίχοι τραγουδιών : Νατάσα Καββαδία και Θεοδοσία Σβολάκη-Μπάντζου

Ήχοι και φώτα: Δέσποινα Μαραγκουδάκη και Γιάννης Σαλαβασίδης

 

ΗΘΟΠΟΙΟΙ και ΡΟΛΟΙ

Γιάννης Σαλαβασίδης: Γέρο-Ναπολέων

Φωτιάδου Ξένια , Τσουβελεκίδου Ιωάννα και

Κουλίδου Τζένη : Τα 3 Συννεφάκια και οι Σαπουνόφουσκες.

Παρέσσα Πολυχρονίδου: Τιμολέων

Φανή Δημητριάδου : Α΄ Αστρονόμος

Κώστας Ραμπίδης: Β΄ Αστρονόμος, Αρίστος

Καλλιόπη Μητσακάκη: Λέανδρος

Γεωργία Λιλίτσα: Δάφνη

Δέσποινα Μαραγκουδάκη : Πολυχρόνης

Στέλλα Δουδούμη : Ερρίκος

Ιωαννίδης Χρήστος : Τζίμης

Φωφώ Μπάπκα : Μαργαρίτα

Ελισάβετ Γεωργιάδου: Χλόη

 

Το έργο έχει παιχτεί ήδη με μεγάλη επιτυχία στο Κιλκίς στα πλαίσια του 18ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας και στο Κέντρο Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» του Δήμου Π. Μελά της Θεσ/νίκης.

Για την παράσταση έχει γράψει κριτική ο Σταμάτης Γαργαλιάνος , αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο γνωστικό αντικείμενο «Θεατρική Αγωγή-Οργάνωση Θεατρικών Παραστάσεων» στο ηλεκτρονικό περιοδικό cityportal .

“Το Μαύρο Θέατρο έγινε γνωστό στην χώρα μας τα τελευταία 30 χρόνια από παραστάσεις τσέχικων ομάδων που έδιναν τα μαγικά σόου τους σε σύντομες περιοδείες στην Ελλάδα. Πριν ένα χρόνο μας επισκέφθηκε στο Μέγαρο Μουσικής  η εκπληκτική πολυεπίπεδη "Λατέρνα Μάτζικα" πάλι από την Τσεχία. Την "σκυτάλη" για τον ελληνικό  χώρο σε αυτό το είδος και ειδικότερα στην Βόρεια Ελλάδα ανέλαβαν 2-3 εξειδικευμένες θεατρικές ομάδες, εκ των οποίων η μία είναι η Πολιτιστική Εταιρία Εκπαιδευτικών Ν. Κιλκίς (Π.Ε.Ε.ν.Κ). Η ομάδα αυτή, άλλωστε, ήταν η αφορμή να δημιουργηθεί το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας Κιλκίς πριν 18 χρόνια.

Εμψυχώνεται από την κυρία Θεοδοσία Σβολάκη, μια δραστήρια εκπαιδευτικό, πολύ γνωστή στον χώρο του ελληνικού εκπαιδευτικού κουκλοθεάτρου, με πολυάριθμες καλλιτεχνικές επιδόσεις σε πολλά επίπεδα. Τα θέματα της ομάδας αντλούνται από όμορφα παραμύθια ή γνωστά θεατρικά έργα. ΄Ετσι οι προσπάθειές της να μετασχηματίζει τα ήδη γνωστά αυτά έργα καθίσταται πολύ σημαντική, διότι αφενός μας δείχνει (ακόμη και στους ίδιους τους συγγραφείς τους) μια άλλη οπτική "γωνία" και αφετέρου μας θυμίζει παλαιότερα γνωστά ανεβάσματα από άλλες ομάδες, τα οποία ενίοτε ξεπερνά, χάρις στον αυθορμητισμό της, που μπολιάζεται όμορφα με ισχυρές δόσεις επαγγελματισμού.

Η Π.Ε.Ε.ν.Κ. κατά καιρούς έχει οργανώσει εργαστήρια κουκλοθεάτρου και Μαύρου Θεάτρου για εκπαιδευτικούς, καθώς και κατασκευής κούκλας για παιδιά. Η ίδια Εταιρία προτίθεται να δημιουργήσει δανειστική κουκλοθήκη, με πάνω από 250 χειροποίητες κούκλες της όμορφης συλλογής της κ. Σβολάκη (δωρεά της στην Ομάδα που τόσο αγάπησε και δέθηκε όλα αυτά τα χρόνια).

Η ΠΕΕνΚ μας χάρισε ως τώρα τα θεατρικά :Οδυσσεβάχ, ο Θαυμαστός μάγος του ΟΖ, Μορμόλης, Ελίζα, τα γουρουνάκια κουμπαράδεςκαι  αρκετά κουκλοθεατρικά : Του Ψαρά το Παιδί (με γαντόκουκλες), το όνειρο του Σκιάχτρου (με γιγαντόκουκλες, γαντόκουκλες και μάσκες), Μέσα στο νερό δασκάλα (με κούκλες τύπου μαρότας), ο Θαυμαστός Μάγος ΟΖ (με μαριονέττες), Πινόκιο (με αρθρωτές κούκλες τύπου μπουρέκου), το Μαγικό Λυχνάρι, ο Τριγωνοψαρούλης (με κούκλες τύπου μαρότας).

Πρόσφατα στην Θεσσαλονίκη μας πρόσφερε μια υπέροχη παράσταση, τον «Φεγγαροσκεπαστή», μια κειμενική διασκευή από το ομώνυμο παραμύθι του Eric Puybaret,  ένα μίγμα κουκλοθεάτρου, αντικειμενοθεάτρου και μαύρου θεάτρου. Πρόκειται για ένα θέαμα για παιδιά, με αρθρωτές μονοδιάστατες κούκλες, τύπου καρτούν, το οποίο ενθουσιάζει και τους μεγάλους και που, ευτυχώς, θα συνεχισθεί σε αρκετές πόλεις της Β. Ελλάδας τους επόμενους μήνες. O Ε.Puybaret είναι ένας  Γάλλος συγγραφέας που έγραψε αυτό το παραμύθι για τους γονείς του διότι τους αγαπούσε πολύ και που για χάρη τους, κατά δήλωσή του, θα κατέβαζε ακόμη και το φεγγάρι !!!

Σε αυτήν, λοιπόν, την προσέγγιση είδαμε μια πολύχρωμη παράσταση με πολλές επιμέρους αλλά έντεχνα και σωστά συνδεόμενες εικόνες, διανθισμένες με πολύ χιούμορ, με μαγικά απρόοπτα, με πολλά και χρήσιμα μηνύματα. Οι φανταστικές καταστάσεις που διέπουν την παράσταση, πήραν μαζί τους την παιδική -και ενήλικη- φαντασία και ταξίδεψαν όλο το κοινό.

Οι συγκεκριμένες κούκλες ήταν -σαν ύπαρξη αλλά και κατασκευή/χειρισμό-  πρωτόγνωρες για όλους, έτσι η ΠΕΕνΚ ζήτησε από την σκηνογράφο Virginja Davtcheva στην Βουλγαρία να κάνει ειδική προεργασία. Στην συνέχεια όλοι οι συντελεστές κατέβαλαν πολλές επίπονες προσπάθειες να ανακαλύψουν τον τρόπο κίνησης και έκφρασής τους. Η ομάδα, επίσης, ξεπέρασε πολλά άλλα προβλήματα, τα κυριότερα των οποίων ήταν τεχνικής φύσεως, διότι ο "Φεγγαροσκεπαστής" απαιτεί  πολλές φανταστικές κινήσεις στο χώρο (πετάγματα, ανεβάσματα, πτώσεις) που συντονίσθηκαν ολόσωστα με τους ανάλογους ήχους και τη ειδικά για την παράσταση γραμμένη μουσική. Ταυτόχρονα οι εναλλαγές από το φωτισμένο θέατρο στο μαύρο θέατρο έπρεπε να είναι άρτια εναρμονισμένες, κάτι που το πέτυχαν απόλυτα. Φαίνεται πως αρέσουν οι προκλήσεις και οι δυσκολίες σε κάθε νέο τύπο κούκλας στα μέλη της ομάδας.

Οι ηθοποιοί εδώ φορούν ειδικές μαύρες ολόσωμες στολές και κινούνται ταχύτατα στο σκοτάδι, χωρίς να δυσανασχετούν. Απεναντίας συντονίζονται άψογα μεταξύ τους, βασιζόμενοι σε ένα εκπληκτικό ρυθμό σιωπηλής απόδοσης και εναρμόνισης, αρχικά με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους (απορήσαμε για το πώς δεν συγκρούονται μεταξύ τους εν ώρα παράστασης) όπως επίσης και με την υπέροχη μουσική επένδυση, τους ήχους, την κάθε είδους κατασκευή επί σκηνής ή στα παρασκήνια. Η σκηνή όπου ο κεντρικός ήρωας  ανεβαίνει στον ουρανό και φτάνει το φεγγάρι είναι μαγική, σχεδόν ονειρική. Ο υπογράφων, παρά την πολύχρονη εμπειρία του, αναγκάστηκε να ανέβει μετά το τέλος της παράστασης επί σκηνής και να ρωτήσει έναν ηθοποιό πώς το κατάφεραν.

Οι συνδυασμοί χρωμάτων είναι καλύτεροι και από εκείνους μιας κινηματογραφικής προβολής 4Κ, κι αυτό είναι το στοιχείο που μας κάνει να λέμε "καλύτερα στο θέατρο παρά στον σινεμά" (όπου όλα είναι τεχνητά και ψεύτικα). Τα δε υλικά κατασκευής είναι ταυτόχρονα απλά και πολυσύνθετα, τα βρίσκει κανείς σε ειδικευμένα  καταστήματα, όμως το μεγάλο μυστικό είναι το πώς τα συνδυάζεις μεταξύ τους αλλά και επί υπαρχουσών πολυάριθμων ξύλινων κατασκευών, για να δώσουν ένα απίστευτης έμπνευσης σκηνικό σύνολο.

Να τονίσουμε πως θετικότατο στοιχείο της παράστασης είναι η εναλλαγή πλήρους φωτισμού με το απόλυτο σκοτάδι, κάτι που ξεκουράζει τους θεατές γιατί το διαρκές σκοτάδι όχι μόνο μας τρομάζει αλλά και, σε λίγα λεπτά της ώρας μας αφαιρεί την αίσθηση του "πού" είμαστε (επικίνδυνη κατάσταση για μικρά παιδιά). ΄Ετσι, πολύ έξυπνη είναι η ιδέα να βγουν λίγοι ηθοποιοί στο τέλος, με πλήρη φωτισμό και χωρίς το ειδικό σκουφί της κεφαλής να παίξουν ένα μικρό κομμάτι του κειμένου για όσους "χάθηκαν" στην σκοτεινότητα της μιας ώρας υπόλοιπης παράστασης. Επίσης στο ίδιο πλαίσιο και σωστά δοσμένη η εισαγωγή με τα συννεφάκια και τις σαπουνόφουσκες σε πλήρη φωτισμό στο προσκήνιο. Αυτά τα δύο ευρήματα "προσγείωσαν" την καλπάζουσα φαντασία μερικών παιδιών, αλλά και έδειξαν τον τρόπο δουλειάς των ηθοποιών στο κοινό, χωρίς όμως να την απομυθοποιούν.

Η ομάδα είναι άριστα οργανωμένη και συντονισμένη, κανείς δεν το "παίζει"  πρωταγωνιστής, όλοι τους δουλεύουν για όλα : όλοι μαζί κουβαλούν τα σκηνικά, μαζί τα στήνουν αλλά και με περίσσιο κουράγιο δουλεύουν όλοι για το ξεμοντάρισμα και τη μεταφορά στην έδρα τους μετά, μάλιστα, από μια τόσο κουραστική παράσταση.

Η σκηνοθεσία ανήκει στην προαναφερθείσα κ. Θ. Σβολάκη και στον καταξιωμένο και ικανότατο ηθοποιό και σκηνοθέτη Δημήτρη Σακατζή (πρώτη τους συνεργασία). Μας παρέδωσαν ένα αποτέλεσμα άψογο, υπέροχο, όπου φάνηκε καθαρά πως ένας συμπλήρωνε τον άλλο. Είδαμε και από τους δυο μια μεγάλη σκηνική ευλυγισία και εννοιολογική εφευρετικότητα, οι οποίες έλυσαν τα δύσλυτα προβλήματα και βοήθησαν πολύ στη λειτουργία της ομάδας.”

Το Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων και Συνταξιούχων ΟΤΕ Κιλκίς διοργανώνει το 13ο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου στις 18:00 στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς.

Θα χορέψουν τα χορευτικά σύνολα των πολιτιστικών κέντρων Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Κοζάνης, Χίου ενώ την εκδήλωση θα πλαισιώσει το Λύκειο Ελληνίδων Κιλκίς. 150 χορευτές, εντυπωσιακοί χοροί, ξεχωριστά χρώματα και μουσικές θα μας ταξιδέψουν στις παραδόσεις της κάθε περιοχής.

 Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Σελίδα 1 από 7
We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree